Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Jeg har lige mistet overblikket over alle de regler man skal igennem ved en ombygning af en nyere bil.

Eks. en 1996 Volvo 900 serie som man vil lægge en 850 turbo motor i. Ingen problemer i det vil jeg mene, da Volvo siger skriftligt ok for ydelsen og da jeg benytter en original motor fra en anden bil og dermed har en godkendt emissionsgrænse osv. forudsat man beholder katalysatoren. Er det korrekt?

Hvad så hvis man skifter indsprøjtningssystem til et af de programmerbare, skal man bare knytte sylten og gemme det så ingen ser det, for det er vel ikke lovligt?

Hvad hvis man monterer anden turbo, selvfølgelig større, skal den af ved hvert syn eller kan man bare prøve at snige igennem med lavere ladetryk?

Overser jeg noget?

Hvad med det med afgift, kan man løbe ind i problemer med det?

Mvh Niels

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Hvis vi følger loven 100% så mener jeg, uden at være sikker, at anden styring er ulovlig. Skift til større turbo må du gerne, bare du kan bevise at den holder sig inden for 20% grænsen. Som du selv siger skru den ned i tryk...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Moderator

nibdk skrev:
Jeg har lige mistet overblikket over alle de regler man skal igennem ved en ombygning af en nyere bil.

Eks. en 1996 Volvo 900 serie som man vil lægge en 850 turbo motor i. Ingen problemer i det vil jeg mene, da Volvo siger skriftligt ok for ydelsen

Hej Niels.

Hvilken effekt og hvilket moment siger volvo skrifteligt ok for i pågældende karosse?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Volvo siger god for 238 hk og 310 Nm i 700 og 900 serien, har papir på 700 serien, uden ændringer overhovedet står der, så det er lige meget om man tager en GL eller turbomodel og bygger på.

Mvh Niels

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time