Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 06:23

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

hey...

hvad ville være det bedste valg for mig?

et LC--1 / XD-16 Standalone kit
eller det lidt billigere
DBblue / DBred LC-1 Standalone Kit

det jeg skal bruge det til, er at fastmontere det i min bil og kører den ind, med 5. dysse, efter det ur.. og når bilen er kørt ind så bruge det som sikkerhed for man kan se at blien får hvad den skal ha at leve af...

kom endelig med nogen for og imod argumenter

på forhånd tak :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Hej, hvad bruger du til at justere den femte dyse ind med ?

Hvis det ikke er et program med ret mange muligheder, vil jeg bare vælge en alm. standalone sonde (Narrowband)

Dog hvis der engang skal opgraderes ville jeg købe LC-1 Wideband stand alone kit.

Sidstnævnte ville jeg vælge, har selv bestilt det, det bliver så bare koblet ind på udgangen på mit megasquirtextra.

Titel:
Nyt Medlem

den ern RS turbo der stadig køre med ke tronik.. og med mf2 til at justere 5. dysen.. jeg må indrømme at efter hvad jeg høre fra folk, så er en narrowband slet ikke nær så præcis som en lc-1.. og det var derfor jeg var brændt varm på den... men tænkte bare på hvad forskellen på de to wideband var.. den ene er jo 100 euro billigere end den anden

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
XD-uret har nogle output-muligheder med noget logning osv. Det er sådan set den forkromede forskel.

Men selve LC-1-enheden har selv noget seriel udgang så man kan sætte den til PC'en og logge via LogWorks-programmet.

Så alt i alt er det mest et spørgsmål om hvilken slipsefarve du bedst kan lide - for ultimativt kan du opnå de samme ting med begge løsninger - det er bare et spørgsmål om hvordan.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem

Du kan ikke bruge en Narrowband til noget som helst, så det vil jeg ikke anbefale.

Hvis du vil spare, så kan du nøjes med at købe en LC-1 og så tilslutte et andet "billig ur" via 0-5v outputs fra LC-1. Det er XD-1 uret som gør LC-1 kittet dyrt.

Når du justerer ind, så kan du tilslutte LC-1 til din bærbare og logge hvad den gør. Det er klart den bedste måde at gøre det på, da det ikke er til at huske i hvilket område den lige kørte magert.

Jeg kører selv med LC-1 + 2x XD-1, LMA-3 Auxbox på LM-1.

Men det med en 5. dysse stinker lidt ? Hvad gør du med tænding ? Den kan du jo ikke justere i forhold til ladetryk ?

Titel:
Nyt Medlem

så tror jeg sku bare det ender med jeg vælger den dyre løsning.. så har man det, når man en gang beslutter sig for at få noget rigtig mototstyring på..

det er jo ikke så mange muligheder med sådan en gammel kasse og det originale tændings system.. så den bliver jo bare stillet fast på et antal grader hvor bilen ikke banker..

det der med den bærbare tilsluttet, det var måske ikke så tosset en ide.. jeg havde bare planlagt at finde mig en tom motorvej og så kører bilen ved at justere på mf2'en efter hvad uret sagde.. :D

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
RS-adam skrev:
så tror jeg sku bare det ender med jeg vælger den dyre løsning.. så har man det, når man en gang beslutter sig for at få noget rigtig mototstyring på..

Øh - hvordan er det lige du mener at man ikke kan bruge LC1 + DB-ur med en rigtig motorstyring?

Jeg har en LC1 UDEN ur - det fungerer fint med MegaSquirt ;-).
(hint: Jeg bruger PC'en - enten LogWorks, eller via MegaTune).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Nyt Medlem

Wildert skrev:
RS-adam skrev:

Øh - hvordan er det lige du mener at man ikke kan bruge LC1 + DB-ur med en rigtig motorstyring?

Jeg har en LC1 UDEN ur - det fungerer fint med MegaSquirt ;-).
(hint: Jeg bruger PC'en - enten LogWorks, eller via MegaTune).

jeg mener bare at hvis de er flere muligheder i XD versionen, så er det jo kun 7-800kr der skiller det.. så ku det være det ikke var værd at spare de penge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time