Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 apr 2007, 21:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej PP..

Min aldrende 1,6 CVH motor er begyndt at sige nogle tikkelyde når den skal sejtrække (ca fra 2000 - 3500 rpm).. Det er som sagt en CVH 8v motor med indsprøjtning og hydauliske løftere. Har lige skiftet olie da jeg troede det kunne være noget med det at gøre.. Den fik 10/40 som jeg altid har kørt med. Men det har desværre ikke gjordt den store ændring..

Nogen som har været ude for noget lign.? Skal siges den "kun" har kørt 150000 km og udover lydene trækker som den plejer. Jeg synes bare ikke det er en sund lyd for en motor der aldrig har sagt sådan..

Håber ikke at motoren er i dårligere stand end jeg havde troet, skulle jo helst være noget at tune på.. :tooth:

Hvis I har brug for mere info, så bare spørg..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2007, 21:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2007, 21:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Morten VJ skrev:
Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2007, 22:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2005, 16:40
Indlæg: 187
ventilløfterne er et kendt problem på cvh motorene. når de er slidt kan de klapper rigtig meget ...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2007, 08:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Zorak skrev:
Morten VJ skrev:
Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen


Giv den en indsugnings kur og en benzin kur fra Bell Add, tror ik det er ventilerne da det kun er inde for visse omdr.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2007, 11:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
klyfax skrev:
Zorak skrev:
Morten VJ skrev:
Det lyder søm du har tændingsbanken, specielt da det kun er ved sejtræk ved motorens maks. moment.
Det skyldes nok tilkoksede forbrændingskamre, og en rensekur kan måske afhjælpe problemet.

MVH

Morten


Skal den så have et af de der rensevæsker man hælder i tanken som renser benzinsystemet eller skal det være noget specielt hvis det skal tage koks?

Hvis det er tændingsbanken, ville det så ikke have slået motoren ihjel? Lyder som en af de farligste ting inden for motortuning... Eller mig som har taget fejl..?

Hilsen
Jesper Andersen


Giv den en indsugnings kur og en benzin kur fra Bell Add, tror ik det er ventilerne da det kun er inde for visse omdr.


DVS en Bell Add ServiceRens 1B i en tankfuld benzin? Kan se FTZ forhandler det til en rimelig pris, så det må jeg prøve..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2007, 12:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ja fisk ved faktisk ik hvad de hedder de forskellige, pjeler bare at tage dem fra hylden.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2007, 15:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Dummerflad til mig... :oops: Fik lokaliseret fejlen ude i motorrummet, og det viste sig så at alle udstødninges møtrikkerne åbenbart havde løsnet sig. Spændte dem alle efter og kørte en tur hvor lyden var gået væk.. Det var åbenbart ventillyde som slap ud af udstødningsmanifoldet som man kunne høre. Men dejligt at det løste problemet...

Men nu hvor jeg har købt den Bell Add rensning smider jeg den i alligevel, det kan jo aldrig skade..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team