LowDog skrev:
Nej det er ikke for bling effekt jeg køber manifold. Faktum er at ramhorns yder godt i mellem og topområdet. Grunden til jeg spørger er mere fordi jeg så en side igår (har ikke lige link) til en dansk toyota tunings sælger, som havde lavet en guide hvordan man lavede en og delene var ikke mere end en 500kr. Og det er med collector, flancer, rør. Og ja skal self. svejses med baggas så der ikke kommer kratere indvendig....
Manifold med alle dele for 500kr?
Flange, collector, adskillige bøjninger/lige stykker rør, plus endnu en flange for 500kr?
Når du siger baggas, så antager jeg endda manifolden var rustfri?
Jo, hvis du kender een der kan skære flangerne i en rest matriale ud fra en tegning du har fået lavet gratis, og kan klunse bøjningerne til netto engrospris, så kan det måske lade sig gøre.
Jeg vil tro at den side med vejledningen nok var mest for at beskrive egne evner, end den var tiltænkt at sælge manifolden
Lige præcist manifolde kræver en del håndværk at lave pænt, og mange timer. En mand som PeterG bruger fint 40timer på en manifold, og han har endda alt det fine grej i rørbuk meget lettilgængeligt.
Een som Grydesvamp herindefra ved lidt om hvor lang tid manifolde tager at lave....
Jeg tror faktisk hvis du selv kan lave det hele, og er villig til at bruge timerne, så kan du måske lave en manifold for 500kr, men det er noget "hurtigere" at kigge efter kinadele, som vist bla på linket...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!