Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 20:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Overvejer meget kraftigt at anvende MS som motorstyrring på min Peugeot 205 1,9 GTi, men er stadig i tvivl (efter en del læsning) hvad det helt præcist kræver at få det monteret og til at spille...

Har læst at jeg kan bruge mit org. ledningsnet, men skal der ikke foretages ændringer på dette? / passer MS-boksen direkte på stikket fra min nuværende boks.

har også hørt noget om en Wideband lambdasonde, men siden min er uden kat skal jeg vel til at fuske lidt der? Hvordan får jeg signalet fra lambda'en op til styreboksen?

Er det vanskelligt selv at programmere den eller er der nogen i midtjylland der evt. vil gi en hånd med? evt. mod betaling.

Hvad mere skal jeg have?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Ole T skrev:
Overvejer meget kraftigt at anvende MS som motorstyrring på min Peugeot 205 1,9 GTi, men er stadig i tvivl (efter en del læsning) hvad det helt præcist kræver at få det monteret og til at spille...

Har læst at jeg kan bruge mit org. ledningsnet, men skal der ikke foretages ændringer på dette? / passer MS-boksen direkte på stikket fra min nuværende boks.

har også hørt noget om en Wideband lambdasonde, men siden min er uden kat skal jeg vel til at fuske lidt der? Hvordan får jeg signalet fra lambda'en op til styreboksen?

Er det vanskelligt selv at programmere den eller er der nogen i midtjylland der evt. vil gi en hånd med? evt. mod betaling.

Hvad mere skal jeg have?

1. Nej og nej.
2. Smider en lambda måler i, og trækker en ledning.
3. www.turbomotor.dk

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Prøv at høre hvordan han har lavet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22582

Vil du lære at bruge MS eller vil du bare have det montere og virke??

Titel:

johan o r skrev:
Prøv at høre hvordan han har lavet..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=22582

Vil du lære at bruge MS eller vil du bare have det montere og virke??

Har også skrevet til ham:)

Vil gerne lære at bruge MS, men det kræver jo også at jeg får det monteret og til at virke:)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tjek lige www.megasquirt.info og www.msefi.com og www.msextra.com
Det er sgu nok den eneste vej frem. Først få bygget ECU'en (eller købt, hvis det er det du vil), derefter læs den udmærket guide der er til tingene, både på megasquirt.info, men også på http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
Der står næsten alt du skal bruge :)
Daniel.

Titel:

Saab-Daniel skrev:
Tjek lige www.megasquirt.info og www.msefi.com og www.msextra.com
Det er sgu nok den eneste vej frem. Først få bygget ECU'en (eller købt, hvis det er det du vil), derefter læs den udmærket guide der er til tingene, både på megasquirt.info, men også på http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... _Index.htm
Der står næsten alt du skal bruge :)
Daniel.

Det hjalp rigtig meget..

hvor meget ledningsnet følger der med når man køber den fra turbómotor.dk? Er godt klar over at jeg selv skal strikke noget sammen, men der står bare at ledninger medfølger.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
det er nemt selv at lave og så koster det kun det halve. stikket til ms fik jeg med til min ms. købte derefter noget multileder kabel (dansk disko support mener ejg har det til 35kr meteren) jeg brugte 1,5 kvardrat hvilket er lige stort nok til at kunne være i stikket 1 kvardrat er bedre og nemmere.. div stik til dyser osv købte jeg hos en hugger (fandt en gammel ødelagt bmw og klippede løs) og nye ben til stikkene købte ejg hos bosch de koster 5kr pr stk..

herefter er det bare at komme i gang med at lodde måle op stripse tape osv og til sidst blev det ret så godt. det kostede mig i alt ca 250kr kontra en købt ledningsnet løber op i 500kr ca..

Titel:

grydesvamp skrev:
det er nemt selv at lave og så koster det kun det halve. stikket til ms fik jeg med til min ms. købte derefter noget multileder kabel (dansk disko support mener ejg har det til 35kr meteren) jeg brugte 1,5 kvardrat hvilket er lige stort nok til at kunne være i stikket 1 kvardrat er bedre og nemmere.. div stik til dyser osv købte jeg hos en hugger (fandt en gammel ødelagt bmw og klippede løs) og nye ben til stikkene købte ejg hos bosch de koster 5kr pr stk..

herefter er det bare at komme i gang med at lodde måle op stripse tape osv og til sidst blev det ret så godt. det kostede mig i alt ca 250kr kontra en købt ledningsnet løber op i 500kr ca..

Hmm ja mit nuværende er ikke for kønt længere, så det kunne da godt ske man skulle kaste sig ud i det.

Synes ikke boost-it.dk fungerer helt optimalt, så har kun fundet pris på en færdigsamlet MS hos turbomotor.dk til 3695,- med 250kpa sensor.
Hvem sælger dem ellers samlede og til hvilken pris?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time