Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2007, 18:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Min motor er den sidste uge begyndt at ligge lige over 2000rpm i tomgang. Både når bilen er i frigear og når koblingen holdes nede.. Hvad kan det skyldes..?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2007, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
defekt vaccum slange kan det være

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 mar 2007, 21:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
aka falsk luft..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 07:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
Hvilken bil? Hvis det er en bil med stepstyret tomgang (en lille elmotor). Så er der en god chance for at den er defekt eller skal renses.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 10:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Det er en mazda 323 fra 89.. Hvor kan jeg finde vakuumslangen der refereres til..? (Er newb, but working on it :reading: ) Er det en direkte forbindelse fra motorblokken..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 17:05 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Du skal kigge på alle slanger som går ud fra indsugningsmanifolden, dvs. alt mellem dit lukkede gasspjæld og topstykket. Motoren går ud hvis den ikke får luft. Din motor går 2000 rpm i tomgang med lukket gasspjæld, så et eller andet sted fiser der luft ind i indsugningsmanifolden.
Som sagt et godt sted at starte er tomgangsmotoren og tjekke alle slanger.

Vær også opmærksom på at nogle gasspjæld har tomgangsstyringen indbygget i toppen (solex) og har diverse udtag til slanger og indre kanaler som går ind til indsugningssiden på gasspjældet. Dvs. her skal du også tjekke slangerne fra gasspjældet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2007, 21:54 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Takker mange gange.. :D Dem vil jeg så undersøge..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2007, 18:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2006, 13:08
Indlæg: 34
Kan ikke forstå at tomgangen pludselig begyndte på det, men den skulle åbenbart bare justeres. Der var ingen utætheder og lyden var heller ikke hvæsende som hvis der havde været falsk luft.. Det hjalp straks bare at få den justeret..

Takker mange gange for hjælpen..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team