Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Brugeravatar

Hej til alle bil interesseret, Jeg håber i kan hjælpe mig eller give mig lidt vejledning.

Jeg har en mercedes fra 1997. Model c180 esprit. Manual gear. Mit problem opstår mens jeg kører bilen, og på forskellige hastigheder.

Det der sker er, at under kørsel, så kan bilen pludselig finde på at miste træk kraft. Dvs. kører jeg f.eks. 80 i timen i små 15-20 min, og vælger at træde en lille smule på speederen for at komme op på hastighed til f.eks. 110, så giver bilen nogle små "ryk". Efter dette dør speederen fuldstændig, og jeg kan slet ikke accelerere. dvs jeg kan trykke speederen helt i bund, og der sker intet. bilen triller, og jeg må køre bilen ind til siden. Alle alarmer tænder på displayet. Jeg må slukke for bilen, og prøve at starte bilen igen.

Bilen vil ikke starte. Jeg sætter bilen i gear, og prøve at tvinge den til at køre. Den kan starte efter et par forsøg, hvorefter den accelere fint op, men efter tja ... 10 min, så gør den det igen.

Er der nogen som har en ide om hvad faaan der foregår???

Håber virkelig nogen kan give mig et fingerpeg om ovenstående problemstilling.

På forhånd mange tak.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

på ethvert Mb værksted kan du få en tester på,som fortæller dig hvad der er galt :?

/Skassa

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
skassa skrev:
på ethvert Mb værksted kan du få en tester på,som fortæller dig hvad der er galt :?

/Skassa

Ja hvis man er mange mill....

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
er det en benziner eller diesel ? lyder lidt som om du har et problem med skidt i tanken eller systemet... hvornår har du sidst skiftet filtre ?

Titel:
Brugeravatar

Hej med jer,

Det er en benziner, og jeg har fornyeligt for udskiftet benzinfilter, oliefilter, nye tændrør, nyt motorolie, servor olie, bremseolie, gearolie og transmissions olie. Transmissions olien er skiftet på de bagerste hjulsæt eftersom Merceren er baghjulstrukket.

Jeg burde måske samtidig informere, at når bilen endelig er tændt, og jeg træder speederen helt i bund mens den står i frigear, så vil den ikke overstige 4500 omdrejninger.

Blot som oplysning. Ved ikke om de giver andre ideer om hvad der kunne være galt.

Titel: ...
Junior Medlem

Geografisk sted: Midt på sjælland
Siger motoren underligt og hakker i det eller mister den bare krafterne??

Daniel

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Tændingsmodul måske.

Titel:
Brugeravatar

Hej igen,

Der kommer ingen mislyde fra moteren, og den ryster ikke.

Dens orginale filter er skiftet ud med et KN filter. KN var på forhånd installeret da jeg købte bilen.

Jeg kender en som har et værksted her i glostrup. Han tilsluttet sin bærbar/bosch service and repair program til bilen. Efter testen viste den, at lamdasonden skulle reguleres ... men jeg tvivler, at det kun kan være det?? :damn:

Vi har tjekket dyserne efter, og der leaker en smule benzin ud. Så umiddelbart får den benzin, men det forklare stadig ikke hvorfor bilen dør mens man køre. Tændplugs giver gnister.

....

Titel:
Medlem

Det koster ca 500 kr at få den på tester, det er lidt mere end du har givet for tændrør!,
Nå men,

Det er helt normalt at den ikke kan tage mere end 4500omdr, når den er i frigear,
LaunchControl :)

Titel:
Brugeravatar

Det var brændstofsfilteret der var problemet :damn: Efter udskiftning kørte den helt fino.

Beklager det sene svar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time