Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 mar 2007, 22:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 jan 2005, 23:01
Indlæg: 105
hvor finder man sådan nogle henne ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2007, 12:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Er du sikker på det er 32-1 og ikke 36-1

Her kan du få 32 ( og så må du selv slibe den ene af )
http://www.thansen.dk/product.asp?c=835 ... 1706719107

Her kan du få 36
http://www.thansen.dk/product.asp?c=835 ... 1709286609

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2007, 13:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
johan o r skrev:
Er du sikker på det er 32-1 og ikke 36-1

Her kan du få 32 ( og så må du selv slibe den ene af )
http://www.thansen.dk/product.asp?c=835 ... 1706719107

Her kan du få 36
http://www.thansen.dk/product.asp?c=835 ... 1709286609


Ja ellers en god ide men jeg tvivler nu på at du får et ordentligt signal fra de tænder.

Jeg tror nu også det er et 36-1 tandhjul der skal bruges, jeg ved at Ford har haft brugt det orginalt, som en pladejerns skive der blev boltet på sammen med remhjulet på krumtappen, men jeg kan ikke erindre hvilke modeller det brugte det. så du må se om der ikke er et par ford tosser herinde der kan fortælle dig det :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2007, 14:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hvis det er en 4 cyl motor kan 32-1 jo også sagtens fungere, dog er 36-1 noget nemmere, da det jo er 10grader pr. tand. hvilket gør det lettere at konfigurere wheel decoder settings. :up:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2007, 16:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ae86 skrev:
[
Ja ellers en god ide men jeg tvivler nu på at du får et ordentligt signal fra de tænder.
:lol:


hvordan skal tænderne da se ud, og hvad er problemet med de viste tænder?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2007, 14:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
[
Ja ellers en god ide men jeg tvivler nu på at du får et ordentligt signal fra de tænder.
:lol:


hvordan skal tænderne da se ud, og hvad er problemet med de viste tænder?


Det lader til at i har gode erfaringer med at bruge et tandhjul fra en knaldert, men er det så ikke i forbindelse med en hall-sensor (evt. GT1'eren fra Honeywell)

Jeg kunne forstille mig at signal spikes'ne fra et knaldert-tandhjul sammen med en VR-sensor kunne give lidt problemer, men det kan da godt være at det er lige omvendt

Jeg ved at en 50/50 tandprofil sammen med en VR-sensor kan give lidt problemer når man kommer lidt op i omdrejningerne

ps. har PM'ed dig angående pris på en Honeywell GT1'er


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2007, 16:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:
[
Ja ellers en god ide men jeg tvivler nu på at du får et ordentligt signal fra de tænder.
:lol:


hvordan skal tænderne da se ud, og hvad er problemet med de viste tænder?


Det lader til at i har gode erfaringer med at bruge et tandhjul fra en knaldert, men er det så ikke i forbindelse med en hall-sensor (evt. GT1'eren fra Honeywell)

Jeg kunne forstille mig at signal spikes'ne fra et knaldert-tandhjul sammen med en VR-sensor kunne give lidt problemer, men det kan da godt være at det er lige omvendt

Jeg ved at en 50/50 tandprofil sammen med en VR-sensor kan give lidt problemer når man kommer lidt op i omdrejningerne

ps. har PM'ed dig angående pris på en Honeywell GT1'er


Se evt. min tråd her i forummet med problemer med netop GT1 og Kreidler-hjul.

På søndag skal en anden PowerPage-bruger og jeg dog "forske" lidt mere grundigt i mine problemer. Det bliver noget med et rigtigt 'skop, en opstilling med en boremaskine, osv. Skal nok melde tilbage.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team