Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 13:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

hejsa jeg går og roder med min kadett c 1.2s der bliver frisket lidt op men ville gerne have lidt højere gearing. så tænkte jeg er der nogen der ved hva gearing den køre med standard og hvad 1.6 køre med. og om ascona b bagtøj har samme brede som kadett og manta a. på forhånd tak

hilsen
krik

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Både manta a og ascona har breddere bagtøj end kadetten, manta a'en dog ikke ret meget. Din gearing er så vidt jeg husker en 4.11 gearing og en 1.6 skulle køre med 3.89. Går du op i 1.9 og 2.0 kan de fås med 3.67 og 3.44 men de er nok for tunge til 12S motoren.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
yep, 4,11 gearing i 1200eren, men så vidt jeg husker kører 1,6 med 3,6x gearing. manta a, ascona a og gt bagtøj skulle være rimelig let at få til at passe, men vil du bruge dem sammen med din 1,2 gearkasse skal der trylles noget kadan da tilspændingen til er forskellig.. 1,2 boltes på med en flance med 4 bolte og de store med 2 "bøjler" omkring lejerne på kardanen..

men jeg tror nu at du vil blive ret ked af at geare den højere, kan godt være at den vil støje mindre, men den blir nok ret død for at sige det mildt..

www.slavteren.tk

Titel:
Nyt Medlem

motoren bliver frisket en del op :evil: så det er ikke efekten jeg er bange for. men hva med selve gearing kan man ikke skift kronspids hjulet ud og få højere gearing derved ????

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hele opbygningen i bagtøjene er forskellige, så du kan ikke slippe afsted med at skifte kron og spidshjul desværre.. vil du ha lavere end 4,11 er det nyt på.. til gengæld er der en ting jeg har glemt at nævne.. et ascona/manta b bagtøj kan godt sættes på med ny fjederskåle, det er bare en del bredere..

med mindre det er noget tryk projekt du har gang i får motoren aldrig ordenligt moment, har selv rodet med de gamle ohv'ere som sugemaskine.

www.slavteren.tk

Titel:
Nyt Medlem

hmm det er lidt skidt jeg tænkte jo bare man kunne tage gearing fra et lille 1600 bagtøj og smide i. selve motoren bliver boret op og for ændret slaglængde så den kommer op omkring 1400 og så får bilen 13" fælge med 195/45/13 dæk så den bliver en del lav gearet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvis bare det var så let.. jeg har engang for mange mange år siden hørt rygter om en meget sjælden 5 trins gearkasse til en ohv, men har aldrig kunne finde nogle beviser.. men har til gengæld set en lave en adapterplade til en alm cih gearkasse så den får 5 gear.. men det blir nok en dyr løsning.. elers kunne der jo måske monteres et overdrive?

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time