Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 20:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2007, 13:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvad meningen med "highres code"? Er det " bare" at der en højere påløsning på tabellen og så er den nemmere at styre i tomgang med store dyser?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2007, 13:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2007, 17:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Nordjylland Brønderslev
ja kunne ogsaa godt bruge en lidt nemmere forklaring :|


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2007, 14:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Standart coden giver en indeling, eller opløsning på 0,1 ms.
Hvilket betyder at den minimale ændring på dyse tiden kun kan blive på 0,1 ms
Hr coden kører med en opløsning på 0,005 ms.
Så der bliver en meget stor forskel i justering i dysetider hvis man ligger imellem 2 og 3 ms i tomgang og dellast.
Og det er netop i tomgang og dellast man mærker ændringen mest.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2007, 18:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Men det kommer vel an på hvor lavt ohm de er, ved jeg kører med lav ohm's dyser på min celica med ms, burde i princippet ikke kunne lade sig gøre.
Men over hvor lang periode kører man 90% åbningstid, og med det flow der er igennem dem, tror jeg squ aldrig de bliver varme.
Well jeg har ihvertifal ingen problemmer på min celica..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2007, 19:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Finn; Du kører enten med formodstand, eller med strømbegrænsning i softwaren.

Hvis du ikke brugte een eller anden form for begrænsning af strømtrækket på lavohmsdyser ville hver dyse trække omkring 5A, altså et samlet træk på 20A på en 4cylindret v. 100%DC. (forudsat lavohmsdyserne har en modstand på 2,4ohm)

Det svarer til 240W afsat i dyserne.....Som du sikkert vil give mig ret i så brænder de af på denne måde(hvis det var tilfældet)

Eller sagt på en anden måde; hvis der ikke var gjort noget for at begrænse strømmen, så ville hver dyse varme som en forlygtepære...;-)

Så Rene bruger enten formodstande, eller strømbegrænsning i software. Enten eller.

I teorien kunne man seriekoble dyserne og omgå problemet på den måde, men det vil være meget upræcist. Dyserne vil ikke åbne helt samtidigt og man ville skrotte hele fidusen med lavohmsdyser...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team