Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 06:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 feb 2007, 21:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2007, 17:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Nordjylland Brønderslev
Hej PP.

Jeg kommer til og køre med wasted spark, kan jeg så godt bruge min triggersensor som normalt? altså den får +12v fra tændingslås, minus/stel fra megasquart og så giver den enten plus eller minus ud.

Kan jeg bare bruge sensoren som normalt så?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 feb 2007, 21:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Betinget af at det er den samme peogøjt motor du har spurgt om tidligere, Så er der ingen forskel rent hardware mæssigt mht. sensor.

Men det er ikke til at vide hvilken sensor eller hjul du vil bruge.
Skriv et par linier om motoren, og dens sensore.
Og det kan være at der er flere der kan hjælpe :wink:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 09:14 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2007, 17:31
Indlæg: 31
Geografisk sted: Nordjylland Brønderslev
Hej Morten.

Det er en 1,6 8v rallye motor, jeg bruger 60-2 tands hjulet som sidder orginalt på den, jeg har en VR sensor tror jeg den hedder som hvis nok er induktiv hvis jeg har læst rigtigt.

Jeg har læst noget med min tændspole er ``dum´´, og at mit tændingsmodul også er ``dum´´, derfor har jeg fået fat i et bosch 204 modul. Kan jeg evt. bruge den?

Det ville være godt hvis nogle kunne hjælpe lidt med en lille tegning eller en detaljeret forklaring.

Min ms skal lige sendes tilbage og laves om til elektronisk tænding, men hvor mange output til tændingsmodul får jeg så? jeg har kun 1 nu nemlig.

Håber i kan hjælpe så er jeg næsten klar til og få motoren tændt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2007, 10:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
De fleste moduler er dumme.
De eneste intilligente moduler jeg kender.
Er dem der har siddet på en almindelig strømfordeler med Hall giver.
204 modulet er dumt, og kobles på samme måde som 200 modulet.
Her er pindbetegnelsen.
http://apps.bosch.com.au/motorsport/dow ... odules.pdf

Selve udgangen på MS ser ikke overdrevent kompliceret ud.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... .htm#bosch

Men det bliver hurtigt noget af en fuglerede inde i kassen.
Jeg kører selv med et add on print, som Henrik GM har lavet.
Og det samler de fleste ind og udgange til ekstra coden på et print, med et ekstra stik.
Så opkoblingen bliver meget nemmere, og man skal ikke bygge MS om hver gang man vil tilføje noget ekstra.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team