Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 03:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

wukshady skrev:
ae86 skrev:
...får traktor chaufføren det af manglende ilt når han fanges i røgkeglen.

:shock: Det har jeg godt nok aldrig hørt om før... Eneste i den stil jeg har hørt om, er en vis 10-dobbelt europamester, som er ved at trappe karrieren ned og overlade rattet til næste generation, angiveligt pga problemer med migræne efter mange års pulling med methanoldrevne motorer...

det gas :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
ae86 skrev:

:damn: ... Det kan være svært at opfatte ironi i en skreven tekst.... :tooth:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

wukshady skrev:
ae86 skrev:

:damn: ... Det kan være svært at opfatte ironi i en skreven tekst.... :tooth:

Det var med vilje, jeg håber du kan tage det. ellers må du give lidt igen. :lee:

Når det kommer til traktorpulling kan du næsten bilde mig hvad som helst ind der er jeg tabt. Nu siger traktorpulling mig ikke så meget, der er andre motorsports grene jeg er mere optaget af og har mere kendskab til (banerace), det har sikkert noget at gøre med at jeg aldrig har været til eller arbejdet med traktorpulling ej heller med traktore (udover en enkelt havetraktor, eller snare en stor plæneklipper ).
Dermed er det ikke sagt at jeg ikke kan fascineres af at det.
Det at det er muligt at hælde den store mængde diesel ind pr. forbrændingstakt som det oplyses her i tråden og oven ikøbet forbrænde det med en imponerende røgsky der er et brændende oliefelt i kuwait værdigt, eller det at lade i 3 tryktrin med ialt 15bar :shock: respekt, hvis bare jeg kunne opnå en 5 del af det med min ene lader på min bil ville jeg sikkert skulle ud og lede efter mit topstykke samt stempler eller rester heraf. Ydermere er det dybt fascinerende at man kan opnå så store effekter fra en motor som fra fabrikantens side er bygget med en så ringe littereffekt at den faktisk kan slå amerikaners elskede V8'er i kategorien "byg en motor med den ringeste littereffekt"

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Nu er traktor jo ikke lavet til at bryde verdens rekorden i hastighedere. Den skal bare sejtrække ved meget lave omdr. En traktor har jo fuld moment nede fra 1200-1400 omdr. og til 2000-2500 omdr. Og den tager max 2500 omdr, så det er ganske godt...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time