limning af dyser i manifold
Redaktør: Moderatorer
-
Lars PH
- Mester Medlem
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
limning af dyser i manifold
Ville lige høre om der er nogen som har prøvet at lime dyser i indsugnings manifold købt en gang et manifold hvor tilskudsdyserne var limet fast og det holde rimeligt godt. Så vis noget har haft held med det og kan huske hva lime de har brugt ville det være skønt.
Mvh Lars
Mvh Lars
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
Lochtite har normalt bedre varme egenskaber.
Klarer 150 grader permanernt mens Araldit / Plastic Padding kun tager 100 over kortere perioder.
Jeg har f.eks limet et hul i min blok (støbejern) grundet en bøjet plejl
med kemisk metal og det har foreløbig holdt 40.000 km. Olien kan nemt blive over 100 gr..
Selv om en indsugning ikke skulle blive så varm ---
Klarer 150 grader permanernt mens Araldit / Plastic Padding kun tager 100 over kortere perioder.
Jeg har f.eks limet et hul i min blok (støbejern) grundet en bøjet plejl
med kemisk metal og det har foreløbig holdt 40.000 km. Olien kan nemt blive over 100 gr..
Selv om en indsugning ikke skulle blive så varm ---
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Hej,
Jeg har også 4 tilskudsdyser limet i min indsugningsmanifold.
De kan lige skimtes her: (se dysebroen øverst over luftfilterkassen.)
Limen er en professionel 2 komponents lim, som bliver bliver meget hårdt når det hærder, og har indtil videre holdt i 2½ år (med 0,85 bar i max. ladetryk og bilen kører hver dag..)
Jeg har også 4 tilskudsdyser limet i min indsugningsmanifold.
De kan lige skimtes her: (se dysebroen øverst over luftfilterkassen.)
Limen er en professionel 2 komponents lim, som bliver bliver meget hårdt når det hærder, og har indtil videre holdt i 2½ år (med 0,85 bar i max. ladetryk og bilen kører hver dag..)
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Lars PH skrev:duckstar
Du skriver profosinelt lim hva hedder det og hvor har du fået det fra hvis du kan huske det endnu
Jeg kan ikke svare på det, da det ikke er mig selv der har lavet det. Jeg så det bare ligge på værkstedet da det blev lavet. Det var en "sprøjte" med to "patroner" i som lavede en blanding som hærdede meget hurtigt og man derfor skal være ekstremt hurtig til at få det samlet. Det har formentligt være noget 3M.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 0&KundeID=
Der er også 2 patroner på en sprøjte. Almindeligt 2-komponents epoxy
Der er også 2 patroner på en sprøjte. Almindeligt 2-komponents epoxy
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
- C.Sørensen
- Senior Medlem
- Indlæg: 379
- Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt: