Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 feb 2007, 12:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
hej .. ville lave noget bedre vejrtrækning, maf følerne sidder i luftfilter kassen på en focus rs.. så skal have fundet en ny holder? slange til turbo r i forvejen 3" så ville være fint med en føler/hus der r 3" igennem også .. eller r det ikk afgørende at det snævre ind der hvor luften passere føleren??
håber på nogen der har lidt ider :D

Mvh

Jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 17:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
nogen med ider ... :?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
mener at mondeo V6 modellen er rimeligt stor...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 17:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
ja den "nye" 2001- kører med samme føler .. men "huset" sidder sammen med luftfilter kassen og det r ikk til at skærer af og spænde slange på pga det sidder skævt på selve kassen :| har selv haft samme ide :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det var også mk II jeg tænkte på :tooth:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 19:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har du overvejet de komplikationer en større maf sensor giver.
Benzin-tænding 2 viktige parametre der er styret af denne sensor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 feb 2007, 20:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
nissan 300zx twin turbo er 3"
opel 2.5-3.0 v6 er 3"
nissan maxima q45 er 90mm

men som Morten siger, så er det ikke bare lige til.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2007, 06:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin :shock:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2007, 16:44 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Oliver
Har en stor en :lol: fra en impreza sti fra 99 og han bruger den vist kun som forlænger rør, fordi der ikke er kommet rustfri på endnu..

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2007, 18:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
dalle skrev:
nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin :shock:


Det vil det med garenti.
Signalet en lmm sender ligger imellem 0,5 og 4,5 volt ca. uanset størrelse.
Så vi antager at den originale Har et maks flow på 100kg luft pr minut.
dette giver så en spænding på 4,5 volt.
Styreboksen ved nu at ved 6000 rpm, og 4,5volt fra lmm så skal tændingen stå 15 grader og dyserne skal åbne i 6 ms.

Erstatningen flower 150 kg luft pr minut ved 4,5 volt
Men ved 6000 omdrejninger giver den kun 3,5 volt i spænding.
Styreboksen mener nu at motoren ikke er så højt belastet,
Og sætter måske tændingen til 20 grader, og dysetiden til 5 ms.
(kun et eksempel)

Resultatet bilver en død motor :cry:

En større llm skal købes med en costum chip, og event større dyser.
Men det er en samlet pakke.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team