dalle skrev:
nej har ikk overvejet det ville ændre på tænding benzin
Det vil det med garenti.
Signalet en lmm sender ligger imellem 0,5 og 4,5 volt ca. uanset størrelse.
Så vi antager at den originale Har et maks flow på 100kg luft pr minut.
dette giver så en spænding på 4,5 volt.
Styreboksen ved nu at ved 6000 rpm, og 4,5volt fra lmm så skal tændingen stå 15 grader og dyserne skal åbne i 6 ms.
Erstatningen flower 150 kg luft pr minut ved 4,5 volt
Men ved 6000 omdrejninger giver den kun 3,5 volt i spænding.
Styreboksen mener nu at motoren ikke er så højt belastet,
Og sætter måske tændingen til 20 grader, og dysetiden til 5 ms.
(kun et eksempel)
Resultatet bilver en død motor
En større llm skal købes med en costum chip, og event større dyser.
Men det er en samlet pakke.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html