Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 09:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 feb 2007, 17:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Kan nogen hjælpe hurtigt?

Har mont. ms med får ikke noget rpm signal. Ville gerne bruge den originale krumtapsføler men signalet er vist AC. Kan jeg bruge det i ms og hvordan sætter jeg det op

På forhånd 100000000000 tak

Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 feb 2007, 18:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Hvilken MS er det PCB og CPU??
hvor mange tænder er der på trigger hjulet og hvilken sensor?

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 10:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Det ms 1 v.3 originalen fra b&g. Mit problem består i at min krumtapsføler sidder i blokken og der så nok sidder et triggerhjul inde i motoren. Ville gerne bruge dette hvis nogen kunne hjælpe med type osv. Fik motoren ud og køre ved at tage signalet(RPM) til mit tændingsmodul fra den originale boks som stadig styrer tændingen. :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 10:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Din orignale sensor er en VR sensor, og boksen forventer en digital. Der er problemet.

Enten skift sensoren, eller tilføj en VR conditioner.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 10:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Hej Henrik

Boksen var loddet op til Vr da vi prøvede dette men vidste jo intet om det signal der kom fra føleren. Tænker på antallet af tænder - grader osv..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2007, 11:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Opel 8v og krumtapsgiver.
Det lyder som et Bosch motronic eller en mono motronic styring.
Egentlig er det nærmest ligegyldigt, da den med 90% sikkerhed kører med et 60-2 hjul.
Og med 99% sikkerhed har føleren ud for tand nr 20 når motoren står i ØD.
Der er noget der kunne tyde på at din vr conditioner ikke virker efter hensigten.
Selv i msns mode bør den vise omdrejninger bare gange 58.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team