Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2007, 21:30 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Hej

Lige et spørgsmål til professorne.
Skal bygge ms på min motor i weekenden. motoren er født med monopoint men jeg monterer multipoint. Tomgangsmotoren eller ventilen? er en bosch 0 280 140 516 fra en opel 2.0 115hk. Hvordan skal den styres af ms og hvordan skal den sættes op.Måske jeg skal lave modifikationer på printet?

Håber en af jer erfarende msére kan hjælpe :reading:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2007, 23:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Monter et 87a relæ på udgangen af din ms. Så du kan tage forbehold om tomgangs ventilen er en normally open, eller normally closed. Rent slangemæssigt er det bare en slange fra dit luftfilter -> ventil -> indsugningsmanifold.

mvh
kbonde


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2007, 11:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Så vidt jeg kan se i autodata skal ventilen ikke bare ha spænding i tomgang men en reguleret spænding.( skal vist tjekkes med et scop)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2007, 13:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er beregnet til pulser.

Hvis det er en original Ms du har skal udgangen skiftes ud med noget betydeligt kraftigere!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 21:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2006, 10:48
Indlæg: 61
Takker.

Transisteren er skiftet til kraftigere model. løb ind i lidt problemer og endte med at skulle skifte topstykke og lidt andet også.
Ang. opstart af motor første gang synes jeg, at have læst man kan hente en default opsætning :arrow: hvor kan den hentes :?:

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den ligger i den samme zip fil som du har hentet ned sammen med ekstracoden.
Jeg ved dog ikke om den virker, da jeg aldrig har prøvet den.

den hedder

default-degC

MVH

morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team