jeg kan ikke forstå alt det ballade der omkring de rulle felter .
nu både bygger og måler vi hos VAE bilerne , og hvis vi har lavet en bil og lovet , lad os sige 300hk og den kun laver 280 hk så ændre vi ikke målingen , så finder vi sku ud af hvorfor den mangler de sidste 20hk , det kan måske være en ting vi ikke havde taget med i beregningen da vi planlagde projektet.
for os som firma , ville det da være utopi at snyde med målingerne, det bider da os selv i røven i sidste ende, vi kører både med dynomet og med optima , og på disse to systemer har vi cirka en forskel på 10hk , og det er fordi de to systemer arbejder efter forskellige formler.
vi korigerer altid både for temp,tryk og luft fugtighed.
at der kan ske en fejl på div felter incl vores eget , kan man ikke udelukke , da det er meneske betjent. og det er meneskeligt at fejle.
testen er noget som os med rullefelter , har fået lavet for at kunne sammenligne de forskellige steder.
vi måler både før og efter , om bilen har 125hk eller 120hk nå vi starter , er vi sådan set ligeglad med , med mindre der er en fejl på den.
det er nemlig noget røv det med fejlvisning på felter

, , det skaber utryghed og en masse diskution.
et godt råd : hold dig til et felt !
Beyer!
Otto - Natmekanikeren - Bruger jo også både optima og dynomet. Med begge systemer koblet op til samme felt og måler under samme rulning, så er forskellen i ydelsen ved ham typisk ca. 2 - 3hk på sådan en 200 - 300hk bil. Momentet kan der i mod godt ligge en anelse længere fra hinanden netop pga. at "korrektionen" af omdrejningerne som du siger. Men det er jo meget normalt at der er lidt forskel.
Du har helt ret i at det "ville det da være utopi at snyde med målingerne". Men engang i mellem falder man over noget der virker MEGET suspekt. Sådan noget er man selvfølgelig hurtig til at dømme som snyd, hvis det også er det samme firma, der har tunet på bilen - Men ja... Der SKER også regulere fejl af og til.