Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2024, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2007, 18:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Se lidt nærmere på emnet "hydrostatisk fremdrift", så vil i se en masse lys i tunnelen...;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2007, 18:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
hYe skrev:
Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre.. :rock:


Jooo... Men det er mit indtryk at en helikortes rotor ikke ændre ret meget på omdrejningerne (Jeg ved godt man har "gashåndtaget"). Sådan en turbine motor har jo stort set ingen effekt før den virkelig kommer godt op i omdr. Hvor mange omdr. mon arbejdsområdet på sådan en svend spender over?

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2007, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hmm... den enkle kraft overføring må være:
Turbinemotor -> gearing -> olie pumpe -> kuglehane -> oliemotor -> trækaksler -> hjul.

Ved godt det ikke kan laves så enkel, men principet er vel i det område.
Kuglehanen skulle kobles til kblingspedalen eller gearstangen.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2007, 05:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Havneren skrev:
hYe skrev:
Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre.. :rock:


Jooo... Men det er mit indtryk at en helikortes rotor ikke ændre ret meget på omdrejningerne (Jeg ved godt man har "gashåndtaget"). Sådan en turbine motor har jo stort set ingen effekt før den virkelig kommer godt op i omdr. Hvor mange omdr. mon arbejdsområdet på sådan en svend spender over?
måske den ændre stigning i stedet for omdrejninger? MVH. søren
V/h Chr


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2007, 05:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvordan fanden skete det rod?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2007, 11:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Du fuckede sku da bare op i det søren hehe!!!

Ja det gør de... MEN de har STADIG også "gashåndtaget". Gashåndtaget sidder på "kollektive" - Altså "Håndbremsen til at styre "pitch" eller "stigningen" om du vil.

Faktisk mener jeg de bruger gashåndtaget for at holde nogen nunde det samme antal omdr. hele tiden når de ændre på belastningen med "kollektive". Men jeg er ikke helt sikker -

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jan 2007, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Så simpelt som jeg beskrev det før, er det self ikke..
En turbinemotor tager ikke omdrejninger nær så hurtig som en stempelmotor. Men ideen går på at man bruger en mellem gearkasse til at få omdrejnings området ned nær det område hvor en stempelmotors ligger. På med en automatkasse der kan klare momentet og så derud af(igen beskrevet som om det er nemt :lol: ).
Det var så vidt jeg husker kun til dragracing ik'?
Problemet bliver vel stryringen mellem at hakke den i gear når du sætter igang samtidig med at man ikke "staller" motoren eller rister converteren
PS: En C-130 Hercules laver et sted mellem 4500-5500hk(en motor).. Så spørgsmålet er om det kan svare sig målt mod en 6000hk V8 i en topfueler..

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 00:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Prøv se her - Der er jo faktisk lidt af det vi snakkede om...

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?p=103958#103958

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2007, 21:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Ja.. Det er rigtigt...
Men husk lige på, en ting er at flytte ca. 400kg mand, maskine og brændstof.
Når det så ender på 12-1300kg, så skal du også have en noget stærkere transmission...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2007, 11:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Havneren skrev:
Hvis i kigger lidt på siden (Ja den er jo ikke just på Dansk) - Så er næste projekt at den bl.a. skal kunne lave "take off".

Det er satme cool!!! Han styrer den nok ved at flytte på vægten (Hans egen krop som vægten) - Men jeg syntes ikke rigtigt man kan se det. På et tidspunkt ser vi ham også vinke mens han flyver der og der holder han linien selv om han tager armen frem.


Hvis man lige kikker efter en gang til kan man faktisk godt læse teksten den har en slående lighed med engelsk og det tror jeg de fleste herinde kan læse :wink:

http://www.jet-man.com/actuel_eng.html

de nævner at tophastigheden er over 200 km/t


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team