Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Hej drenge faldt lige over denne hermåling som teknologisk institut har lavet, den er godtnok ikke helt ny, så kan da godt være at i har set de før. men uanset hvad så ville jeg lige dele linket :)

http://www.teknologisk.dk/transport/11322

Mvh Jon

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

TEST???? ja... ville måske se lidt anderledes ud hvis rullefeltsejerne ikke vidste hvem der kom hvornår.... for at teste hvad! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

Hej.

Jo... Den kender mange af os godt tror jeg. Det LQS mener er at den i virkeligheden ikke siger ret meget da det er en "test" som firmaerne friviligt har stillet op til. Dette betyder jo, som altid, at dem der VIL snyde KAN snyde.

Men jo... Den er da meget sjov lige for en uforbeholdt sammenligning.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Der står ikke rigtigt noget om forholdene..
Tænkte mere på om der den dag der blev målt var høj eller lav luftfugtighed, høj eller lavtryk...
Eller hvilken slags felt der blev rullet på..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Fyn
på den andenside set er det jo lidt som og pisse i bukserne og forsøge og snyde med en måling. Det varmer så kort ! For hvis der en en der ikke er tilfreds så får han den jo altid kontrol målt et andet sted. Og så får man jo kun en helvedes balade ud af det! Der er rigeligt med "kloge hoveder" der i forvejen ikke kan forstå at deres KN filter ikke har givet mere end 1-2 hk. De beklager sig vildt og beskylder en for at måle forkert ! Jeg kan kun sige : Hvad fordel har jeg ud af at måle en bil forkert på for eks. et biltræf ? ? ?
PS. mit felt måler ca. 1-2hk mindre end Natmekanikkeren. Med de biler vi har testet på begge felter.

Mvh Henrik.

Titel:
Mester Medlem

Henrik D.S. skrev:
på den andenside set er det jo lidt som og pisse i bukserne og forsøge og snyde med en måling. Det varmer så kort ! For hvis der en en der ikke er tilfreds så får han den jo altid kontrol målt et andet sted. Og så får man jo kun en helvedes balade ud af det! Der er rigeligt med "kloge hoveder" der i forvejen ikke kan forstå at deres KN filter ikke har givet mere end 1-2 hk. De beklager sig vildt og beskylder en for at måle forkert ! Jeg kan kun sige : Hvad fordel har jeg ud af at måle en bil forkert på for eks. et biltræf ? ? ?
PS. mit felt måler ca. 1-2hk mindre end Natmekanikkeren. Med de biler vi har testet på begge felter.

Mvh Henrik.

Det er jo lige netop der man som "forbruger" skal tænke sig lidt om Henrik!!! For hvad skulle en operatør have ud af at måle forkert... INTET!!! - Med mindre at operatøren i midlertid også er personen som har pillet i selve motoren og kommet til at love den betalende "Forbruger" for meget. Jeg kender INGEN som med vilje måler eller har målt forkert, men jeg er slet ikke i tvivl om at det er sket nu og da for at en "uheldig" tuner har kunne "leve op" til sit løfter.

Nu har du ikke haft dit felt så længe endnu, men du har dog været lidt rundt og måle - Er du endnu ikke stødt på folk der beskylder dig for at måle f.eks. 20hk for lidt "Fordi oppe/ovre/henne/omme/nede ved XXXXX blev den målt til 20hk mere end du måler den til". Historien melder ofte senere at denne måling blev foretaget hos ham der har tunet på bilen.

JEG TROR IKKE DET SKER RET TIT, MEN DET SKER!

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

de her såkaldte test af div rullefelter.... er udført med korrektion for aktuel vejr. ergo burde der ingen grund være til at oplyse noget om det, i en direkte sammenligning af den målte ydelse, de forskellige felter imellem.
ang det her med at snyde.... eller måle forkert.... alle kan lave fejl! alle!!!.
nogen laver bare mange, eller måske de laver dem med vilje? en ting som at måle i et forkert gear, gør en stor forskel. om det er svindel? ikke efter min mening. måske man bedre kan kalde det uvidenhed. om der er mange der snyder? ja! rigtig mange ....virker det som om... tit er det firmaer der samtidig tuner. men tror egentlig mange gennemskuer dette hen af vejen. MVH. søren

Titel: rullefelter.
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
jeg kan ikke forstå alt det ballade der omkring de rulle felter .
nu både bygger og måler vi hos VAE bilerne , og hvis vi har lavet en bil og lovet , lad os sige 300hk og den kun laver 280 hk så ændre vi ikke målingen , så finder vi sku ud af hvorfor den mangler de sidste 20hk , det kan måske være en ting vi ikke havde taget med i beregningen da vi planlagde projektet.
for os som firma , ville det da være utopi at snyde med målingerne, det bider da os selv i røven i sidste ende, vi kører både med dynomet og med optima , og på disse to systemer har vi cirka en forskel på 10hk , og det er fordi de to systemer arbejder efter forskellige formler.
vi korigerer altid både for temp,tryk og luft fugtighed.
at der kan ske en fejl på div felter incl vores eget , kan man ikke udelukke , da det er meneske betjent. og det er meneskeligt at fejle.
testen er noget som os med rullefelter , har fået lavet for at kunne sammenligne de forskellige steder.
vi måler både før og efter , om bilen har 125hk eller 120hk nå vi starter , er vi sådan set ligeglad med , med mindre der er en fejl på den.
det er nemlig noget røv det med fejlvisning på felter :damn: , , det skaber utryghed og en masse diskution.
et godt råd : hold dig til et felt !

Beyer!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Hvordan kan det være at Naak'S felt måler at hk ligger ca 800 Omd før alle de andre ?

PS. det vel også lidt ligemeget hvad sådan et felt viser bare man selv er tilfreds med hvordan bilen køre :wink:

Titel: rulle felter
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
det kan have noget med gear koriktionen af gøre, de fleste kører i 4 gear på en 5trins gearkasse , og i 5 på en 6trins gearkasse, der er også forskellige måder at plotte det ind på.
optima kører man 100km/tog plotter rpm ind
og med dynomet kører man 3000rpm og plotter km/t ind.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time