Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2006, 14:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
LASSE fremførte alle de forskellige ideer/meniger her fra tråden, på mødet igår.
TROR faktisk der blev lyttet!
der blev nedsat et udvalg til at kigge på regler mm. dem der blev valgt ind, er alle nogen der brænder for mere og bedre ræs til DHB 2007.
ser frem til de første møder/mails i den forbindelse. en af mine persolige kæpheste vil blive, få og klare regler. der vel og mærke skal overholdes! kan regler ikke kontrolleres skal reglen ikke være der... læs bla. brandstof.... tilgengæld skal biler med gas, eller alternativt brandstof..... mærkes korrekt, så redningsmandskab ved hvordan de skal gribe en evt ulykke an. MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2006, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
tilgengæld skal biler med gas, eller alternativt brandstof..... mærkes korrekt, så redningsmandskab ved hvordan de skal gribe en evt ulykke an. MVH. søren


Lige præcis. Sådan noget som methanol KAN jo give farlige situationer både for føre og for redningsfolk, hvis det ikke gribes korrekt an i tilfælde af en ulykke.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2006, 13:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:
tilgengæld skal biler med gas, eller alternativt brandstof..... mærkes korrekt, så redningsmandskab ved hvordan de skal gribe en evt ulykke an. MVH. søren


gælder vel også biler med udstyr af F.eks. magnesium (fælge eller lign.) så de ikke fosser vand på så bliver de nok en kende overrasket...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2006, 00:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja vand har nok ikke helt den ønskede effekt i det tilfælde... :D

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2006, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg sidder og klapper i mine hænder over alle de gode forslag og kommentarer til hvordan man kan gøre et arrangement som DHB bedre og en masse af disse gode ideer vil Casper og jeg bestemt forsøge at låne til vores Streetracing.dk projekt hvor vi (stadigvæk :? ) arbejder med plannerne om en landsdækkende DH(B) cup med 6-8 tællende løb fordelt over hele landet.

Lige et spørgsmål - i Racetiming.dk arbejder vi jo på at optimerer vores tidtagningsanlæg og hvad er holdningen generelt til "først over stregen" vs "reaktionstid og kørt tid" hvad gør man f.eks. på Holeby og til PKJ arrangementer.

Vi snakker meget om at lave systemet optimalt kun til lovligt streetrace og det betyder bl.a. at droppe alle de eksotiske løbsformer som f.eks. dial-in, bracket osv. men er det et skråplan ?

Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2006, 22:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Hartvig skrev:
hvad er holdningen til "først over stregen" vs "reaktionstid og kørt tid"
Hartvig


jeg mener så bestemt at føren er ligeså meget en del af racet som bilen og derfor skal reaktionstiden selvf. medregnes...

og hvis folk så vil vide deres tid på qvartmilen så står den jo gerne på timeslippen for sig selv...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2006, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
enig enig enig med tinasmartin. enten skal reaktions tiden gælde hele tiden, eller også skal den slet ikke gælde og heller ikke i finalen. men hælder absolut MEST til at den gælder og gør det i alle løb.

venlig hilsen Lasse

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2006, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Enig!

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 22:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lqs skrev:
flere vagter, med kortere arbejdstider! koster det så en halvtredser mere per tilskuer... må det bare være sådan!
ingen regler bør laves, hvis de ikke kontroleres, eller er ens for alle!
ja skiltning er latterlig.... låget fra en kummefryser eller et papskilt.... passer dårligt sammen med ti millioner plus i omsætning! cirka tre af hundrede ting... der kunne laves bedre/anderledes...... MVH. søren
PS. tag og skriv... måske der lyttes denne gang... måske!
der lyttes denne gang..... MEGET STORT MÅSKE!!! det møde var nok egentlig ikke meget mere end et ALIBI. muligvis stavet på en anden måde!
MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 22:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Lad høre Søren, lyder som om du har mere info?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team