Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 06:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Morten,

Hvis du har brug for at vide om en FMJ boks kan styre din volvo, så ring og spørg flemming eller Niels aage,
Jeg fortæller dig bare hvad den kan!,
Jeg har ikke så ny en bil at den boks jeg bruger, behøver at kunne styre canbus systemer!.
Og derfor bruger jeg en VEMS boks.

Men flemming kan finde udaf det!, også selv om det lyder som om , at du mener at ingen i verden, endda ikke engang den der bygger det i biler, på feks mercedes fabrikken. :shock:
Det er nok mest komponenterne der er noget lort.

Jeg kan feks, altid ganske nemt se om en eldel går i stykker, inden for ganske kort tid! :lol:

/Skassa

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
skassa skrev:

Jeg kan feks, altid ganske nemt se om en eldel går i stykker, inden for ganske kort tid! :lol:

/Skassa

Jamen så er du da en skrap sak....

I de biler jeg går og piller i til hverdag - er der også can-bus.
Er flere gange blevet spurgt om jeg kunne "optage" det signal som komfortboksen modtager når den skal åbne en elektrisk skyde dør:idea:
Øhh , nej det kan jeg ikke da ALLE styre dele ( i komfort kredsen) snakker sammen hele tiden, så det vil være mig noget svært at pege på lige det signal som åbner højre skydedør.
INTET er umugligt for den der bærer viljen i hjertet - men det er sørme noget af en nød at knække hvis man som "alm" mand vil koble sig på can-bus og tro at man kan "se" hvem der snakker med hvem og selv give signaler videre... :wow:

Prøv at mont anhængerSTIKDÅSE på en bil med can bus, og se om du kan få det til at virke uden en fejl på et eller andent.... Hella har forsøgt, men dem har vi pillet af igen og igen og igen.... Det er ikke bare lige.

Knæk og bræk

Senest rettet af VAG mekaniker 02 jan 2007, 21:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator

vag mekaniker skrev:
[
Prøv at mont anhængerSTIKDÅSE på en bil med can bus, og se om du kan få det til at virke uden en fejl på et eller andent.... Hella har forsøgt, men dem har vi pillet af igen og igen og igen.... Det er ikke bare lige.

Knæk og bræk

Rigtigt godt eksempel....!!!

Hvis man ikke kan tumle et ultra lowteck problem, så er der rimelit lang vej hjem hvis man vil lege med canbus styrede motorer, med kabelløs gas, og transmission der snakker med motoren, instrumenteringen, abs osv.

Men en fed fidus for bilfabrikkerne!! Det er en rimelig garanti for at delene bliver købt "de rigtige" steder....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

vag mekaniker skrev:
INTET er umugligt for den der bærer viljen i hjertet - men det er sørme noget af en nød at knække hvis man som "alm" mand vil koble sig på can-bus og tro at man kan "se" hvem der snakker med hvem og selv give signaler videre... :wow:

Jeg kender Flemming og han er ikke en "alm" mand, for at bruge dit eget udtryk.
Han er blandt den ene procent.

Det tog ham ikke lang tid at konstruere og lave en motorstyring til sammenligning med B&G.

Tag evt. et kig på hans hjemmeside og se hvad han går og roder med.
http://www.fartstrup.dk/index.asp

Bemmer

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Linket virker ikke :!: :!:
Men det er jo herligt at læse om der findes nogle der har styr på det.
Som en der tilhører de resterende 99%, så vil jeg gerne tage hatten af for manden. hvis han kan få det til at virke på flere biler, til en rimelig pris.
Men det tror jeg ikke bare er lige til.

Uden man skal bruge mange timer, og dermed stiger prisen jo.

CanBus virker lidt som en telefon.
Man kan nemt ringe til en telefon i kina, men det er umuligt at kommunikere hvis den i den anden ende taler kinesisk, og man ikke selv gør det.

Desuden kompliceres det ved at man får fat i 10 forskellige telefoner, og alle taler i munden på hinanden, indtil de er blevet enige om hvem der skal tale først.
Den der råber højest får taleretten, men som der før er nævnt så er det svært at bestemme hvilken telefon han taler fra.

Det er vel ikke umuligt at lære kinesisk eller spore en telefon.
Det kræver bare tid og udstyr.

Glem canbus, medmindre styreenheden er specielt kodet til netop din bil.

Bemmer hvor lang tid gik der så for begge parter?
Da jeg ikke har nogle specefikke årstal. :?:

MVh

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Medlem

"Jeg kan feks, altid ganske nemt se om en eldel går i stykker, inden for ganske kort tid"

Lige det der er faktisk lidt en joke,
Det jeg mener er , at der er stor sansynlighed for at det går istykker inden for kort tid, hvis der står BOSCH på delen :lol:

men det er rigtig,det er ikke så nemt,men flemming kan!

/Skassa

Titel:
Medlem

Morten VJ skrev:
Linket virker ikke :!: :!: ?
Glem canbus, medmindre styreenheden er specielt kodet til netop din bil. Hvorfor?
Bemmer hvor lang tid gik der så for begge parter?
Da jeg ikke har nogle specefikke årstal. :?:

MVh

Morten

Flemming gik i gang med sin første styring i 94, måske det var efteråret 93, den kom med 6 udgange til COP og 6 til dyserne i 94 og mig bekendt, var MegaSquirt stadig kun en drøm på det tidspunkt og blev ikke til virkelighed før i 2000-01 og det kunne kun styre benzintilførsel på det tidspunkt, der skulle gå yderlig en tre-fire år, inden tændingen kom med.

Bemmer

Titel:
Senior Medlem

jamen de er jo fint at de kan.

Jeg tvivler såmen ikke på om de kan, det er bare et :?: om hvor lang tid man "gider" bruge på at knække "koden".

Flemming er skam en meget dygtig mand, ingen tvivl om det, har også haft en snak med Niels Ezerman, og de 2 jyder er skam rimeligt godt begavet. Så har jeg vist ikke over drevet :wink:

ang Mortens indlæg med telefonen : ualmindeligt godt forklaret, på noget som er "lidt" svært at forklare.

skassa : bosch er nok ikke det som går mest i stykker, har du prøvet at rode med noget som kommer fra frankrig eller italien? (nu for jeg nok en ordenlig en over nakken :lee: )

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
^^^^ jamen jeg kan da godt dele den øretæve med dig hvis det er.. 8)

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Slavteren skrev:
^^^^ jamen jeg kan da godt dele den øretæve med dig hvis det er.. 8)

:grin: av av :grin:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time