plejlstænger, hvad kan de tåle af effekt??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

plejlstænger, hvad kan de tåle af effekt??

#1 Indlæg af Aarosin »

Hej..

Jeg er gået i gang med at tryklade min opel 1,6 16v (x16xel)

Jeg har besluttet der skal smedestempler i, men hvor meget kan mine plejlstænger holde til??

Daniel
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#2 Indlæg af scotten »

Hvorfor spørger du ikke inde på opelpower? Find brugeren "hygge". Brian har selv kørt med mølle på en 16v. Tror snildt 200 hk er okay på de stænger.... Når nu du bygger tryk på, så sørg for at få en god motorstyring også... MS er nok at anbefale, da powerpage råder over eksperter..., Henrik GM eks vis... Han vil med garanti yde en god professionel hjælp. :wink:
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

...

#3 Indlæg af Aarosin »

Har mailet lidt med Hygge... - men han svarer ikke i øjeblikket.... :damn:

Motorstyringen har jeg besluttet bliver en MS, og tror det bliver René (turbomotor.dk)
Han har monteret på flere af mine kammeraters biler med stor succes, og han er altid til at komme i kontakt med hvis der er problemer...

Daniel
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

lige en tilføjelse! gm er normalt også at træffe hvis lokummet brænder jeg har siddet den føste lille time med henrik i fonen.. vi fandt fejlen og fik den lavet så alt godt igen.. (svejseværk og ms er ikke en god blanding)
Fri bane fuld hane! :-)
hygge
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg

#5 Indlæg af hygge »

Hey :wink:
Ja, du må sgu undskylde, men har bare været det man kalder godt gammeldags doven! :lol:
Skal se og jeg ikke kan få lettet røven og få taget de billeder, jeg lovede dig.
Da jeg kørte x16xel, kørte den med 0,8bar faldene til 0,6bars tryk, uden problemer. Da den så smagte 1,2bar efter en fejl 40, ville stemplerne ikke være med. Så tror egenligt det er helt rigtigt med smedet stempler, frem for de org., som jeg kørte med! :wink:
Som Scotten skriver tror jeg også at 200hk er opnåligt! :lusket:
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#6 Indlæg af grydesvamp »

hvilken form for tilskud / motor styring kørte du med med den gamle motor ? (altså den der fik for meget tryk) ? fik den benzin nok ? blandingsforhold ? tænding og tændingsbanken ? der skal ikke meget til at splitte en motor ad så det at bruge lidt flere penge på de rigtige stumper justering osv er et rigtig godt valg.. (sagt af en man der HAR prøvet de billige løsninger.. og fortrudt dem!)

det er da et projekt der fortjener at blive vist frem..

mvh rasmus.
Fri bane fuld hane! :-)
Aarosin
Junior Medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
Geografisk sted: Midt på sjælland
Kontakt:

...

#7 Indlæg af Aarosin »

Jeg har aldrig skrevet at GM ikke er til at få fat i i nødsituationer.. - derimod at det er René ;-)

Skal jeg skifte mine plejlstænger også, eller er det ikke nødvendigt?? - mit mål på længere sigt er 250hk...

Daniel
Besvar