Hej..
Jeg er gået i gang med at tryklade min opel 1,6 16v (x16xel)
Jeg har besluttet der skal smedestempler i, men hvor meget kan mine plejlstænger holde til??
Daniel
plejlstænger, hvad kan de tåle af effekt??
Redaktør: Moderatorer
-
Aarosin
- Junior Medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
- Geografisk sted: Midt på sjælland
- Kontakt:
- scotten
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Hvorfor spørger du ikke inde på opelpower? Find brugeren "hygge". Brian har selv kørt med mølle på en 16v. Tror snildt 200 hk er okay på de stænger.... Når nu du bygger tryk på, så sørg for at få en god motorstyring også... MS er nok at anbefale, da powerpage råder over eksperter..., Henrik GM eks vis... Han vil med garanti yde en god professionel hjælp. 
-
Aarosin
- Junior Medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
- Geografisk sted: Midt på sjælland
- Kontakt:
...
Har mailet lidt med Hygge... - men han svarer ikke i øjeblikket....
Motorstyringen har jeg besluttet bliver en MS, og tror det bliver René (turbomotor.dk)
Han har monteret på flere af mine kammeraters biler med stor succes, og han er altid til at komme i kontakt med hvis der er problemer...
Daniel
Motorstyringen har jeg besluttet bliver en MS, og tror det bliver René (turbomotor.dk)
Han har monteret på flere af mine kammeraters biler med stor succes, og han er altid til at komme i kontakt med hvis der er problemer...
Daniel
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
hygge
- Nyt Medlem
- Indlæg: 36
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Sjælland, Vordingborg
Hey
Ja, du må sgu undskylde, men har bare været det man kalder godt gammeldags doven!
Skal se og jeg ikke kan få lettet røven og få taget de billeder, jeg lovede dig.
Da jeg kørte x16xel, kørte den med 0,8bar faldene til 0,6bars tryk, uden problemer. Da den så smagte 1,2bar efter en fejl 40, ville stemplerne ikke være med. Så tror egenligt det er helt rigtigt med smedet stempler, frem for de org., som jeg kørte med!
Som Scotten skriver tror jeg også at 200hk er opnåligt!
Ja, du må sgu undskylde, men har bare været det man kalder godt gammeldags doven!
Skal se og jeg ikke kan få lettet røven og få taget de billeder, jeg lovede dig.
Da jeg kørte x16xel, kørte den med 0,8bar faldene til 0,6bars tryk, uden problemer. Da den så smagte 1,2bar efter en fejl 40, ville stemplerne ikke være med. Så tror egenligt det er helt rigtigt med smedet stempler, frem for de org., som jeg kørte med!
Som Scotten skriver tror jeg også at 200hk er opnåligt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvilken form for tilskud / motor styring kørte du med med den gamle motor ? (altså den der fik for meget tryk) ? fik den benzin nok ? blandingsforhold ? tænding og tændingsbanken ? der skal ikke meget til at splitte en motor ad så det at bruge lidt flere penge på de rigtige stumper justering osv er et rigtig godt valg.. (sagt af en man der HAR prøvet de billige løsninger.. og fortrudt dem!)
det er da et projekt der fortjener at blive vist frem..
mvh rasmus.
det er da et projekt der fortjener at blive vist frem..
mvh rasmus.
Fri bane fuld hane! 
-
Aarosin
- Junior Medlem
- Indlæg: 90
- Tilmeldt: 22 sep 2006, 01:56
- Geografisk sted: Midt på sjælland
- Kontakt:
...
Jeg har aldrig skrevet at GM ikke er til at få fat i i nødsituationer.. - derimod at det er René
Skal jeg skifte mine plejlstænger også, eller er det ikke nødvendigt?? - mit mål på længere sigt er 250hk...
Daniel
Skal jeg skifte mine plejlstænger også, eller er det ikke nødvendigt?? - mit mål på længere sigt er 250hk...
Daniel