Nikolai M. skrev:
MEN : nu lyser lampen ikke i tomgang hverken når den er kold eller varm, men tilgengæld lyser den når motoren kommer over 2500 rpm
De gamle VW'er har et "to-trinssystem" til overvågning af olietryk.
Den ene kontakt (på en diesel og benzin 8V'erne sidder den i toppen) "overvåges" under 2000 rpm, og den kontakt "klikker" ved lavt tryk - typisk 0,25 bar.
Den anden kontakt sidder nede over oliefilteret og "overvåges" over 2000 rpm. Dens switch point er noget højere - lidt over 1 bar svjh, men det varierer lidt fra model til model (jeg mener der er tre forskellige).
Det vil sige følgende:
Er du under 2000 rpm og dit tryk er over 0,25 bar - ingen problemer. Kommer du under her, *blinke* *blink*
Er du over 2000 rpm men UNDER f.eks. 1.3 bar (eksempel - husker det som sagt ikke præcist) så er der *blinke* *blink* selvom du lige UNDER 2000 rpm ikke har noget blinkeri. Der er med andre ord mellem 0,25 og 1,3 bar tilstede.
På de "høje" omdrejninger er der i øvrigt normalt også en "buzzer" der begynder at skabe sig, men det ville ikke være første gang i historien at den var slået fra.
Så det lader til at dit tryk er blevet bedre - men ikke godt nok endnu....