Ja som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig og høre om det overhovedet findes?
Er ved at sætte en gammel Escort mk2 i stand, og har købt mig en 24V cosworth motor til den.. Fint fint, den kan være der og gearkassen er også nem nok at få fingre i.
Men så kommer bagtøjet jo lige, kunne godt tænke mig et i samme bredde som den originale, da jeg helst vil holde mig til det originale look.
Men kan det over hovedet lade sig gøre? Er jeg nød til at lave brede skærme i bag til et breddere bagtøj?
Er ikke helt sikker på om den skulle ind over tuning.. Hvis ikke, så bær over med mig
På forhånd tak.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Ja dem har jeg tænkt på. Men de er ved at være svære at støve op..
Og er lidt i tvivl om det kan holde til de 194hk. En rs2000 har jo 110hk eller noget i den retning standard..
Og et noget lavere moment..
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Jeg kan huske at en skør englænder byggede en b23 motor i en ford eskort mk1 og brugte bagtøjet fra en volvo 740.
Og denne type bagtøj han ingen problemer med at holde til 300 hk, og 1500 kg tung bil.
Hvad er sporvidden bag på en gl ford?
med 200 hk, er et taunus/capri "tøj" rigeligt, og til at sætte på....atlas'et er godt, fordi der er muligheder for skiver (mk1 uden - mk2 med), samt at de gamle rallystumper passer på (stabilasator, skruefjeder/dæmper) - min gamle rs2000 gik fint med std rs bagtøj = ingen støj eller lign....
har iøvrigt en komplet (kopi) homolegerings attest på en rs2000 (alle de originale ford racer stumper), samt komplet tuningsguide
Atlas var mig bekendt ikke standard på RS2000'eren - det var derimod English-axle med reaktionsarme (så det ikke kun var bladfjedrene der holdt den på plads).
Skiver kan også godt gå på English axle, men det er generelt noget man bygger på bagefter.
Turrets, wattsled og/eller panhard osv. går også altsammen på den engelske aksel, men den er ikke lige så stærk som "baby-Atlas" som er den fra Capri'erne med samme bredde ca. den engelske. Men glem Atlas-akslen, den er hyper sjælden, og koster en arm.
Jeg ved af at australierne gør det en del i Hilux bagaksler - billige, med spær, stærke, lav gearing osv.
Bredden er jeg lidt usikker på - men ellers tror jeg generelt det kunne være en god ide at gå en tur hos hugger med en tommestok eller et målebånd og kigge på aksler fra div. 4WD'ere. Beslag til reaktionsarme osv. kan jo bare monteres bagefter - det er det mindste af det.
nu er det jo ikke første gang det her spørgsmål har været fremme.... ATLAS sidder ikke std. på escort, men derimod på nogen (ret få) cabrier og på ALLE FORD P100! sjældne? der ligger to stk her i haven hvis får og geder ikke har spist dem! men er der nogen grund til dette bagtøj med er næsten std sugemotor? kvas nu de første standard bagtøjer, tag den så derfra. bare et råd. MVH. søren
Der er Atlas og baby-Atlas - hvilken der sidder på P100 ved jeg ikke, men jeg antager næsten at det på være almindelig Atlas som er lidt bred i det - hvis ellers de oplysninger jeg har fra Ford rally-folk der piver over at de er sjældne - har noget som helst hold. Ellers er de bare nogle uvidne bumser, and I stand corrected .
Rart med alle de inputs..
Men skal bagtøjet så være fra en 2,8, eller er et bagtøj fra en 2,0 også stærkt nok..?
Hvis et P100 bagtøj kan bruges så ville det jo bare været fint
Men må vel prøve mig frem, det originale bagtøj som er til en 1,3, vil nok blive knust hurtigt, så det gider jeg ikke engang bølve med..
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..