Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2006, 05:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
Håber jeg poster det rigtige sted :)

Nogen der har kvalificeret bud på effekttabet i drivlinen på en FWD bil?

Jeg har en gtech RR og skal bruge ca % til omregning fra netto hk (det er ca tal vi snakker om her anyway)

mvh Proxie :reading:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 06:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at søge lidt her på forum..... kører en tråd på 5-6? sider om (bla.) dette emne! men regn med ca 15% plus luftmodstand. det vil sige brug det laveste gear.... uden hjulspænd.... MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 06:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
lqs skrev:
prøv at søge lidt her på forum..... kører en tråd på 5-6? sider om (bla.) dette emne! men regn med ca 15% plus luftmodstand. det vil sige brug det laveste gear.... uden hjulspænd.... MVH søren


Har godt nok søgt og læst lidt i det, men der er dælme mange forskellige meninger :)

En korrektion på +15% og 35hk vil få skidtet op på ca 167hk og 260nm :s


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 08:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Der er vist generel enighed herinde om at det på ingen måde kan siges at være et %-tal. Hvor meget det præcist er afhænger desuden af hvilken størrelse og vægt hjul du har på, temperaturen i gearkassen under målingen, og flere andre ting. Hvis jeg var dig ville jeg nøjes med "hjulmålingerne" og så bruge dem som udgangspunkt for at spore eventuelle forbedringer.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 10:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvorfor ikke nøjes med Hjul HK?

Dine HK på motoren er "kun" noget man blære sig med over for vennerne. Har intet at sige, for en meget dårligt opsat gearkasse, kan altså æde rigtig mange HK, og så har du "kun" 75% på hjulene.

Så kan det godt være din kammerat kan køre fra dig selv om han har færre HK på motoren. Hans gearkasse æder bare ikke så meget.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 16:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
Kan sagtens nøjes med det gtech måler.. Netto HK.

Har blot fundet et ret proff regneark til omregne netto -> motorens effekt :)

Der er mulighed for temp korrigering, tab af drivlinie, samt korrigering for aerodynamik (hvis nogen er intra kan jeg uploade det )

Skidtet har en nice ting..den udglatter kurver :)


Her er en måling uden korrigering (målt i andet gear):
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team