Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 14:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 15:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så er den ny model manifold indkøbt, så nu skulle det være på plads. Nu skal den bare lige planes og bearbejdes.

Og efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til er det kun motorer der har en noget voldsommere effekt, som kører med K knast. Så jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en V knast i stedet. Så hvis der er en som har en V knast på lager er jeg en potentiel køber.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 16:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hvilken knast ville være at foretrække hvis man satte B og V op mod hinanden? Vil gerne have den trækker rent op, og ikke dør ud.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 18:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Hvilken knast ville være at foretrække hvis man satte B og V op mod hinanden? Vil gerne have den trækker rent op, og ikke dør ud.


Kan du ikke poste de to effektmålinger?

En K-knast i en turbomotor er bestemt ikke kendt for at "dø ud", nærmest tværtimod. Typiskt henter den temmeligt meget over 4k og taber lidt under. Jeg tror du hænger for stor hat på den knastaksel. Det er ikke der problemet ligger... :|

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 19:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jo, jeg prøver at se om jeg kan få dem herind.

Jeg kunne nu heller ikke forestille mig at den ville dø ud, men det gør den. Data på turbo'en kan jeg heller ikke skaffe, ikke andet end at det er en turbonectics t3/t4 med keramiske lejer. :?

Men kan man være "heldig" at det er den skide manifold der er problemet?

For indrømmer gerne at hvis vi er ude i at der skal portes top eller et eller andet drastisk, det er ikke det jeg ønsker. Det er mest mulig effekt på std stumper. Men umiddelbart når man kigger på turboperformanceclub, så virker det for mig også som om at dem som kører med k-knast, trækker noget mere effekt ud af motorerne. Nogle snakker om 450hk.. De motorer som du henrik nævnte med den omtalte knast, hvor meget effekt smed de?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 20:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Iflg aftale m. Dennis

Jeg tror lige vi skal lade nogle af de øvrige brugere kommentere disse 2 effektkurver....

For god ordens skyld, så er det Dennis´s bil, begge tester kommer fra.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Senest rettet af HenrikGM 23 okt 2006, 21:31, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 20:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hvad med dig GM, hvad siger du til målingerne?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 21:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror der er snydt med den sidste måling :wink:
Og der efter 4000 rpm er blevet monteret en T knast. :?

Der er helt sikkert noget der holder maskinen tilbage.
Og det kunne være turbine siden på turboen.

Den ser helt sikker ikke normal ud den sidste måling.
Det ser ud som motoren staller ved omkring 240 hk

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 21:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hjulene har sluppet rullerne der hvor max moment er MÅLT... Hjulspind...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 21:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Jeg tror der er snydt med den sidste måling :wink:
Og der efter 4000 rpm er blevet monteret en T knast. :?

Der er helt sikkert noget der holder maskinen tilbage.
Og det kunne være turbine siden på turboen.

Den ser helt sikker ikke normal ud den sidste måling.
Det ser ud som motoren staller ved omkring 240 hk

MVH

Morten


Det kan godt være der er noget der holder motoren tilbage, men, der er helt sikkert noget galt med den måling....

Hjulspin ligner en forklaring.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2006, 22:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Der er ikke snydt med knaster eller noget som helst. :P Og den blev rullet 6 gange mener jeg med det samme resultat. Og så vidt jeg kunne fornemme var der heller ikke nogle hjul der smuttede på feltet.. men nu er det jo heller ikke lige til at se. Men bilen var jo spændt fast flere steder og en strop bagest trak den nedad i feltet også..

Nu nævner morten det evt kunne være turbo'en, MEN kunne det være den gamle type manifold der er gør det?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 163 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team