Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2015, 12:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Nu er der gå drenge røv i den... og jeg ville se om jeg kunne lave lidt brag og ild ud af udstødningen.

men det kan jeg ikke... ihvertfald ikke som jeg troede.

På min VEMS motorstyring har jeg prøvet at stille tændingen til 0 grader i det område som omdr begr. er aktiv i og jeg troede det ville giver lidt ild, flammer osv. men nej.

Nogen forslag ?

Mvh Mads

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015, 12:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
info:

køre igncut

VW 1600cc type1 boxer motor
Lambda ligge ret fed på 0.72
ladetryk på ca 0.8bar
ved 6000omdr

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015, 12:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
kan det være pga at vand indsprøjtning?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015, 17:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fed den op lige på limit plus spark cut i lang tid. Det plejer at kunne blive voldsomt nok til de fleste. Nu er det nok ikke den mest typiske motor at gøre det på...;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015, 18:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg har ikke mulighed for at stille "tiden" eller antal omgange hvor spark cut er aktivt... hvis det er det du mener.... jeg kan lige tage et billede af de muligheder jeg har

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2015, 20:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Billede

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2015, 20:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Mads B (dk) skrev:


Hvis den skal begrænse ved 6000:

Rev limiter:
Fuel cut 6200

Soft ignition cut:
Max rpm 6500
Range 0
Hard spark cut limit ENABLED!!!!!!


Som jeg lige ka læse manualen blir den ved med at fuele sådan her, og klipper så tændingen kun ved 200omdr under fuelcut omdr.
Så kommer der flammer.

Hvis jeg er lidt flabet på megasquirt kører jeg Ignition cut only, med softcut retard i 0 eller -5 graders tænding ca 50-100omdr før begrænseren, og så får begrænseren lov at køre cut 5 ud af 7 spark events.



:lusket: :lusket: :lusket:

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2015, 20:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg kørte en meget kort overgang med flatshift, og bare for sjov skyld prøvede vi også at stille den til at lave flammer.
Det var med en MS1 Extra.

Løsningen var sådan set bare at min limiter blev Spark Only, og så tror jeg vi satte cut af spark på 11 af 12 events eller sådan noget.

Det korte af det lange: du skal have den til at blive ved med at pisse benzin i (deraf at limiter er spark only), så skal du lade den få lidt ro så den ikke tænder hele tiden, så der når mere benzin ind inden der kommer gnist (cut 11 af 12 - eller noget andet hvor den ikke cutter totalt, men ret meget af gangen).

Det gav en fin kegleformet flamme ud af udstødningen, og et fint knald hver gang :).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2015, 11:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg har prøvet lidt forskelligt.... synes ikke der noget der virker.... jeg har også prøvet med antilag ;-) måske er det pga den meget korte udstødning..... men nu er bilen blevet pakket væk for i år :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2015, 16:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Det er bare særpræget at den ikke vil. Filmen med min bmw har også kun ~30-40cm udstødning efter turboen

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team