hej, er ved at istandsætte min bil (opel rekord e2 85') i øjeblikket er jeg ved at svejse i den og har været ved det i et godt stykke tid, (det er jo en opel
) men når jeg har fået den lavet så kunne jeg godt tænke mig at få programmerbar motorstyring på for at hive så mange HK ud af motoren som muligt ( det en 2.2'er med sprøjt) har læst en del omkring emnet og har sat mig lidt ind i emnet så jeg er ikke helt på bar bund, har fundet frem til en opsætning som jeg tror vil fungere med programmerbar motorstyring,
opsætning bliver følgende:
-motoren bliver renoveret,
-toppen portet og flow optimeret,
-skarp knast (enem y12 knast),
-indsugning fra en 3.0'er række 6'er (opkortet så den passer på en 4 cylinder)
-spjæld fra en 2,4'er med potentiometer (originalt er der gasspjældskontakt)
-MAP sensor (istedet for luftmassemåler)
-originale dyser (bliver renset og testet ved bosch inden montering)
-krumtapsføler
-vand temp sensor
-luft temp sensor
-original strømfordeler og tændspole
-bredbånds lambda sonde
-og så skal jeg have makket noget udstødning sammen til den (tænker det bliver 2")
spørgsmålet er så, hvilken motorstyring jeg skal have fat i for at få opfyldt mine krav?
vil os meget gerne høre fra jer hvad i synes om mit projekt, og hvis i har forslag til ændringer vil jeg meget gerne høre fra jer så jeg kan få lavet det ordentligt
og til sidst spørgsmålet til en milion
hvor mange HK vil det efter jeres mening være muligt at hive ud af motoren med den ovenstående opsætning og en top trimmet motorstyring? jeg vil være tilfreds med alt over 130HK