Jeg har sådan en gammel svend stående, som har fået en frisk overhaling i motoren rent mekanisk efterfølgende kørt rigtigt fint. Nu er det ikke verdens mest moderne cykel rent køreegenskabsmæssigt, så den har nu gennemgået en stor opgradering til moderne alubagsvinger, brede fælge og upside gaffel.... alt sammen rigtigt fint.
MEN, problemet er at den slags tager tid, 2,5 år nærmere bestemt, hvilket betyder at det fabriksmonterede sprøjt den er bygget med oprindeligt driller lidt efter stilstanden.
Jeg havde den startet, den gik ikke særligt godt, kørte dårligt, og gik derefter ud.
Jeg er ingen ørn til motorstyringer, men kender da til måling på signaler og grundbegreberne i de forskellige sensorer og aktuatorer.
Tidligere når der blev sat K15 på primede den brændstofpumpen, og var klar til start.
Nu sker der intet, men når start knappen trykkes aktiveres startrelæet (og starteren selvfølgelig), men brændstofpumpen kører baglæns, og dyserne får ingen signal. Der er dog gnist på rørene. Jeg har checket alle forbindelser og lign.
Den får tændingsinput fra de 2 sensorer vist på dette billede.
Den kører wasted spark fra fabrikken (første kawasaki med EFI som std), og alle dyserne kører på samme signal fra ECU (altså ikke seq)
Efter min mening er ECU'en defekt grundet, og kan ikke styre benzintilførslen til motoren. Den er jo ikke helt ny, og har set sin del skidt og snavs.
Spørgsmålet er nu, what to do ??
At finde en anden OE ECU bliver nok svært, alternativt kunne man vælge et aftermarket system til benzinstyring, eller gå all in og investere i en boks der kunne styre benzin og tænding.
Vil det være muligt med det tændingspick up setup den er født med ?, da det er en MC er mulighederne for alternativ triggerskive nok begrænsede.
Hvad er forummets bud på at få den igang igen ? - med tanke på at det er en MC, så indpakningen af ECU'en har betydning i forhold til vind og vejr.
Hvis noget har noget grej i gemmerne der kan bruges og et par ord om hvordan hører jeg det gerne.