Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2013, 19:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?

hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet :-)

Mvh Mads

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2013, 19:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Mads B (dk) skrev:
Hej..... kan man ikke istedet for at beregne så logge sin req fuel.... jeg tænker et hurtig grov fuel map.... masser lambda korr også se på loggen hvad den største dyse tid er med speederen i bund og lambda 1 ?

hvorfor vil i sikkert spørger.... fordi dysestørrelsen ikke kan slås op på nettet :-)

Mvh Mads


Så vil jeg nok hellere sjusse mig frem til dysestørrelsen, ud fra info om hvad den kommer fra og hvor mange hk pr cylinder ved hvilket brændstof (Benzin eller e85 fx?)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2013, 19:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Der er også tvivl om hvad de kommer fra.... noget 1000cc motorcykel

Hvorfor vil du heller gætte ?

det også ret svært..... min nissan født med 170hk.... men org dyser kan være med til 270hk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2013, 16:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg vil mene at en hurtig opstilling med en lus på benzinpumpen og 4 måleglas under dyserne samt et stopur burde give et rimeligt resultat.. det er nok nemmest at være 2 eller 3 til opgaven..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2013, 09:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det var en mulighed.... men jeg tror dyserne bliver skudt ud af dysebroen.


men man kunne vel tage:

* 1 lille tryktank
* 3 bars lufttryk
* lidt slange og spændebånd
* demraliseret vand
* 1 dyse
* 1 12volt forsyning
* 1 målebære eller vægt
* stopur

også lave en lille test opstilling

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2013, 20:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2013, 20:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2013, 21:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Slavteren skrev:
der er vel ingen grund til at pille dysserne ud af manifoldet? manifold af, og måleglassene under manifoldet i stedet ;)


det er ikke alle biler hvorpå det er lige nemt at pille manifolden af..

Iden med en lille tank med en dysekop og en clips er ikke helt dum, den er også til at bruge en anden god gang.. jeg ville dog bruge benzin i stedet for dem-vand. og så stå udenfor under testen..!

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2013, 07:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis i bruger vand, så er det kun methanol ratede dyser der overlever testen.

Dysen bruger bensinen som smørende medie, medmindre den har rustfrie internals.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2013, 07:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg tror nu ikke at dyser er helt så sarte HenrikGM, jeg kan huske for en 10år siden at jeg var ret grov og satte vandtryk direkte fra hanen på en dyse for at finde størrelsen, derefter lå den et par måneder inden den kom i drift.

Den virkede fint ;-) men det var nok mere held, idag hvor man er lidt mere forsigtig vil jeg bruge demivand til test, efterafblæsning med trykluft og en omgang tynd sterielolie + lidt mere luft.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team