Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2013, 09:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hej er der nogen af jer der har prøvet at rodde med opsætning af dette, de guider der ligger på nettet er fra dengang VEMS brugte megatune.

Mvh Mads

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2013, 09:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Lidt mere info

Det er en gammel vw type1 NA motor med spjældhuse og dårligt vacuum (pt måske ikke så dårligt igen ca 50kpa)

_________________
Billede


Senest rettet af Mads B (dk) 17 feb 2013, 09:11, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2013, 09:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det er disse indstillinger jeg tænker på, for mig ser det ud til at det kun kan bruges til alpha-n hvor map-sensoren bliver brugt til korrektion for trykladning.

eller hvordan ?

Billede

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: vems
Indlæg: 17 feb 2013, 15:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: vems
Indlæg: 17 feb 2013, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: vems
Indlæg: 17 feb 2013, 21:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Mads B (dk) skrev:
peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads


Hvorfor vil du køre blending?
Ren alpha-n vil virke helt godt til dit formål.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: vems
Indlæg: 18 feb 2013, 07:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Runesm skrev:
Mads B (dk) skrev:
peter_jensen skrev:
Hej Mads

Set den til alpha-n
ign/lambda til tps
map sensor til before throttle
tps look up til 110 Kpa

Så vil det virke på din bil og husk du kan altid trykke F1 for at få hjælp når du har åbnet menuen

#Peter


Hej jeg har prøvet at se hvad der står under hjælp, synes ikke det gav mening.

Hvis jeg sætter den til 110kpa køre jeg så ikke rent alpha-n ? Ville jo gerne køre blending

Mvh Mads


Hvorfor vil du køre blending?
Ren alpha-n vil virke helt godt til dit formål.


Jeg har fået den opfattelse at hvis man køre rent alpha-n er svært/ svære at opnå en god brændstof økonom(ramme lambda værdier), derfor vil vi gerne forsøge med blending.

Virker ve analyseren ved alpha-n ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2013, 10:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Har du prøvet Vems.uk
Ellers smid spørgsmålet op der, så kommer der sikkert ret hurtigt svar.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel: vems
Indlæg: 18 feb 2013, 11:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hej Mads

Det er meget nemt at sætte op.

Skriv i Kpa feltet hvor du ønsker starte med at bruge din map sensor.

Hvis der står 60 Kpa vil din tænding og lambda tabel virke sammen med map sensoren når du kommer over de 60 Kpa og Ve tabellen vil altid køre via tps.

Vemstune live tune finder selv ud af dine indstillinger og virker fint med Alpha-n.

Så i med tændingsnøglen og prøv det.

#Peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2013, 17:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hey Peter du må være den rette til at svare på hvordan man opnår følgende på en motor med spjældhuse og VEMS

1) bedst økonomi. alpha eller speed density ?
2) bedst speeder respons
3) bedst kørbarhed


Hvad vil du vælge ?

Mvh Mads

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team