Bufas skrev:
HenrikGM skrev:
nem løsning er at lave "monopoint" løsning med 4x små dyser, aka en elektronisk karb.
Men hellerikke den er helt fri for chargerobbing igennem registeret.
Løse det 100% er ikke nemt, men igen, er det en faktuel problemstilling hr HDI har?
Kan du fortælle lidt mere om hvordan du vil gøre det?
Saml de to indsug i et fælles rør. Tænk på wet-flow. Du skal holde brændstoffet i luften.
De 4 dyser skal køre mindst 2skud/cyklus, og alternating.
Hvis du har feks 4skud, og skiftevis, så er man tæt på karburator princippet idet chargerobbing kun kan være en relativ lille del af brændstoffet.
Man kan gå helt amok, og giver sig ud i at placere dyserne ved forskellige afstande(den rigtige) således a brændstoffet doseret til cylinder3 og 4 får en geometrisk forskellig "rejselængde" ifht ventilens timing.
Men det bliver aldrig 100%.
Spørgsmålet er om man virkeligt vil det.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!