Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 apr 2025, 21:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2012, 01:17 
Offline

Tilmeldt: 26 feb 2012, 00:09
Indlæg: 2
Geografisk sted: Randers
Jeg har anskaffet mig en hjemmestrikket motor til min XR4i Drift bil.
Problemet er at der ingen motorstyring eller dyser er til den, men den har kørt som den står, med eftersigende lidt over 300hk og sku være god for 400.

Billede

2.0 Motorblok fra Ford Sierra DOHC og dertil hørende krumtapsensor.
Cp stempler fra Honda Civic Turbo K20
Plejlstænger fra Mercedes 190e (Cosworth upgrade)
Topstykke fra Scorpio 16v med dertil hørende knastsensor
Tændspole fra Golf IV med wasted spark, tændkabler fra golf 3 (nye skal findes).
Gasspjæld fra VAG 2.0 GTi 16v årg 1992-1995
Manifolder svejst i 2" syrefast/rustfrit stål
2 Styks TurboTechnics turboer
Svinghjul, 6.1kg Specielt CNC fræst til at passe til Cosworth trykfod
Kobling, Cosworth ap, nav samt trykfod (460nm)
Gearkasse MT75 5trins med powerflex i skifteren, samt svejst bøsning og titaniums shortshifter.

Tidligere ejers album om opbygningen http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=76458

Vil jeg evt. kunne finde alternative dyser fra eksempelvis en motor fra et hug for at kunne holde omkostningerne nede.?

Og hvad vil jeg sku ha fat i for at kunne få den til at fungere?
Regner med selv at skulle indstille den og ikke sku smide flere tusinde på at få den rullet ind, hvis det kan lade sig gøre?

Er helt grøn mht. programmbare motorstyringer, men har lavet motorobytninger mm. før, så er ikke helt grøn i at skrue, men ikke i hvad en Hall giver, wasted spark høj/lav ohms dyser osv. er :)

_________________
KNCustoms.dk
Livet er for kort til kedelig transport


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2012, 10:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mht brugtedyser.
Hvor nemt er det at finde en standart motor, der har en ydelse på 75-100 hk pr.cyl??
Nye dyser ligger omkring de 400 kr pr. stk. i usa.
Så de er ikke så dyre igen.
MHt. motorstyring så er det pengepung der styrer.
Og support når man starter fra nul.
Support er det viktigste!!!
Hvilken dysestørrrelse har den kørt med før, og hvilken motorstyring?
Er det muligt at få indstillingerne til det gamle sprøjt?
For det nemmeste er at bruge det gamle sprøjt, med de oprindelige indstillinger!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2012, 13:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Det er et virvar af dele.

Er det sidefeed dysser der sidder i den ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2012, 18:18 
Offline

Tilmeldt: 26 feb 2012, 00:09
Indlæg: 2
Geografisk sted: Randers
Den har før kørt på gaden med et KMS system og dyser, som han ikke ville sælge med, selvom jeg pressede lidt på for det af flere gange.
Mener han snakkede om 500ml dyser, lyder det helt forkert?
Og de er sat i den rustfrie indsugningsmanifold, så de sprøjter ind i topstykket fra hver indsugningsrør.
Jeg hælder meget til Vems, da jeg har skrevet lidt med ejeren/importøren vems.dk som jeg selv også bor i Randers, mens min kammerat som har lidt mere styr på programmering og elektronik, end jeg selv har, foreslår MS 2 V3.
Men hvad jeg så mere skal købe aner jeg ikke.

_________________
KNCustoms.dk
Livet er for kort til kedelig transport


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2012, 18:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ham der sælger vems er skam aktiv herinde, han hedder peter jensen Ta en god snak med ham.

500ml lyder ikke forkert men det var mere hvordan de ser ud jeg spurgte til, men kan jo så forstå set ikke er de std modeller der er monteret mere.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2012, 12:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2012, 10:59
Indlæg: 32
Cawdy skrev:
Den har før kørt på gaden med et KMS system og dyser, som han ikke ville sælge med, selvom jeg pressede lidt på for det af flere gange.
Mener han snakkede om 500ml dyser, lyder det helt forkert?
Og de er sat i den rustfrie indsugningsmanifold, så de sprøjter ind i topstykket fra hver indsugningsrør.
Jeg hælder meget til Vems, da jeg har skrevet lidt med ejeren/importøren vems.dk som jeg selv også bor i Randers, mens min kammerat som har lidt mere styr på programmering og elektronik, end jeg selv har, foreslår MS 2 V3.
Men hvad jeg så mere skal købe aner jeg ikke.


Følg troels´s råd..Ms er vejen frem for dit projekt.. :up: Der er masser af hjælp at hente der og det er billigere end vems..:)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2012, 00:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Citat:
Følg troels´s råd..Ms er vejen frem for dit projekt.. Der er masser af hjælp at hente der og det er billigere end vems..


Jeg høre og læser ofte på bilgalleri at Vems er dyrere end Ms, og det kan jeg ikke forstå.

På Turbomotor koster en MegaSquirtExtra med 300Kpa og 2 sluttrin 3995Kr

På siden Vems.dk koster en boks med 300Kpa og 2+6 tændings udgange
3,863.75

Vems har indbygget wideband controller og det ved jeg ikke om MegaSquirtExtra også har, kan de to bokse ikke næsten det samme til den samme pris?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2012, 07:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
dykkerdahl

Husk lige at lægge moms på Vems.
Så bliver prisen for et færdigt Ms med wb controller meget lig et Vems.
Ms er dog en hel del billigere hvis man samler selv.

MVH
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2012, 07:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er i virkeligheden ikke prisen der er det rigtige parameter her, men den tilgængelige viden og support for ham der køber der gør forskellen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2012, 08:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
hvor kan man entlig købe MS man selv samler :?:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team