Jeg har anskaffet mig en hjemmestrikket motor til min XR4i Drift bil.
Problemet er at der ingen motorstyring eller dyser er til den, men den har kørt som den står, med eftersigende lidt over 300hk og sku være god for 400.
2.0 Motorblok fra Ford Sierra DOHC og dertil hørende krumtapsensor.
Cp stempler fra Honda Civic Turbo K20
Plejlstænger fra Mercedes 190e (Cosworth upgrade)
Topstykke fra Scorpio 16v med dertil hørende knastsensor
Tændspole fra Golf IV med wasted spark, tændkabler fra golf 3 (nye skal findes).
Gasspjæld fra VAG 2.0 GTi 16v årg 1992-1995
Manifolder svejst i 2" syrefast/rustfrit stål
2 Styks TurboTechnics turboer
Svinghjul, 6.1kg Specielt CNC fræst til at passe til Cosworth trykfod
Kobling, Cosworth ap, nav samt trykfod (460nm)
Gearkasse MT75 5trins med powerflex i skifteren, samt svejst bøsning og titaniums shortshifter.
Tidligere ejers album om opbygningen
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=76458
Vil jeg evt. kunne finde alternative dyser fra eksempelvis en motor fra et hug for at kunne holde omkostningerne nede.?
Og hvad vil jeg sku ha fat i for at kunne få den til at fungere?
Regner med selv at skulle indstille den og ikke sku smide flere tusinde på at få den rullet ind, hvis det kan lade sig gøre?
Er helt grøn mht. programmbare motorstyringer, men har lavet motorobytninger mm. før, så er ikke helt grøn i at skrue, men ikke i hvad en Hall giver, wasted spark høj/lav ohms dyser osv. er
