Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 00:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

En af mine Dragbikes kører med en Megasquirt V 24 fra Turbomotor som driller lidt, hmmm faktisk rigtigt meget

Fejlen er at jeg får støj af en eller anden art ind på giversignalet som jeg ser det , på min log kan jeg se peek op til 100000 omd, når jeg kommer over 3000 omd, og den skulle egenligt tage 11500 og smide ca 300 hk der.
Jeg er ikke EL mand så i må selv lige sætte kommaer de rigtige steder nu

Vi har målt en modstand i kabel fra giver på 6 ohm og fik den faktisk til at køre ved at sætte et lille potmeter ind 4,7 og ca halvere signalet , og så har den ellers kørt fornuftig med enkle udsætter, nu er der sat nyt ledningsnet på og nu er den startet igen med det udsætter og potmeteret hjælper ikke mere

1 Der er brugt skærmet kabel til giver induktiv, skærm er prøvet at være loddet til stel og uden

2 Jeg har ført giverkabel uden om alt andet så vidt muligt

3 Jeg har pillet gennerator fra

Hvordan finder jeg den støjkilde , vil egenligt gerne have løst det problem en gang for alle , findes der et link , gerne på dansk der fortæller mig hvordan, eller er der en her der har et forslag

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Mon ikke tændspolen er din "synder" ...

Har du monteret skærmen til stel i begge ender ? (monter den kun ved giver)
Har du "power stel" og "signal stel" monteret sammen ? .. hvis ja så prøv at del dem op

Har du et batteri på den drag bike?

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Takker for svar, og kom endelig med flere forslag, alt er velkommen

Jeg kører wasted spark alså 2 tændspoler og glemte da lige at skrive trikkerhjul 24-1

Skærmen er stellet ved boxen og ikke ved trikkeren ( Av av av hvis det er fejlen ) kablet er ca 75 cm langt

Der er et Batteri på
----------------------------------
Denne må du gerne lige forklarer

Har du "power stel" og "signal stel" monteret sammen ? .. hvis ja så prøv at del dem op

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke garantere at noget af det jeg har skrevet er den endegyldige sandhed ... eller at fejlen overhovedet skal findes her men det er så vidt jeg har kunne læse mig til (hos Vems) anset for at være "god latin"

Power stel er stel til dine dyser og tændspoler... da de når de "affyres" har et magnetisk felt der "kollapser" hvilket kan generer ret kraftige induktive spændinger .... da stel på en bil ikke er upåvirketligt i samle/node punkterne er det bedst at splitte dine "power" og "signal" stel fra hinanden

Det med at stelle din skærm ved sensor er for at undgå at "trække" støj med op til ecu.. skærmen skal jo virke lidt lige som et faraday bur så en kollapsende tændspole ikke påvirker dit signal

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Ok på den måde

Ja Power og stel løber sammen til dyser i samme bundt, og signal til min Tændningsforstærker ( 2 leder = 1og4 og 2og3 løber i en anden streng men tæt på dyse ledning

Det er lidt svært at få stor afstand på en MC ;)

Ingen af disse kabler er skærmet

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu har strøm det med at tage den nemme vej aka "the path of least resistance" og her er kobber en noget mindre modstand end jern... så vidt jeg husker så mener jeg ikke at Vems forskriver den helt store afstand imellem P & S stel så en 30-40 cm burde du vel kunne finde på en MC

Prøv først at splitte ledningerne så der ikke er nogen tændings eller dyse ledninger der ligger opad dine sensor/signal ledninger (eller tændingsforstærker)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Power stel aka "snavset" stel kan vel defineres som værende stel til induktive belastninger eller lignende hvori der løber en betydelig strøm .. deraf power

til dine sensorer vil du gerne have en så stabil stel som muligt

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Jeg må ud og splitte mit nye lednings setup vers. 4,07 ad igen , ohhh hvor jeg hader strøm

Synes bare det er mærkeligt at det kun giver sig udslag i at den peaker op i omd signalet , og det kabel er kørt langt uden om alle andre kilder, og alt andet elektronik er pillet af

Og at den har kunne køre kan ses på denne 402 m sorte streg ;)

http://vps316.vpswin.dk/Video/Thisted%20Solorun.wmv

Titel:
Mester Medlem

Kender du team matsort?

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Ja Mulle

Vi kører med 100 % den samme box dog ikke med samme opsætning, tændnings system

Fik dog måske en ide inat , hvis man nu bruger en Hall giver istedet, skulle den ikke kunne klare det , eller bliver der for mange impulser ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time