Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2012, 10:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Halløjsa.

Jeg står for at skulle have mig et 36-1 triggerhjul på Golf'en, og ville lige have folks besyv med om at vurdere om et givent hjul giver mening med GT1 sensor.

Det skal siges at tricket med Kreidler-tandhjulet IKKE er en mulighed for mig. Det er forsøgt, og formentlig grundet at diameteren er lige i underkanten så jeg kommer for tæt på remhjulet og dettes masse "forstyrrer" sensoren, så virker det ikke for mig.

Umiddelbart kigger jeg på noget i denne retning: http://www.ebay.de/itm/Universal-6-5-tr ... 986wt_1396

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2012, 10:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wildert skrev:
Halløjsa.

Jeg står for at skulle have mig et 36-1 triggerhjul på Golf'en, og ville lige have folks besyv med om at vurdere om et givent hjul giver mening med GT1 sensor.

Det skal siges at tricket med Kreidler-tandhjulet IKKE er en mulighed for mig. Det er forsøgt, og formentlig grundet at diameteren er lige i underkanten så jeg kommer for tæt på remhjulet og dettes masse "forstyrrer" sensoren, så virker det ikke for mig.

Umiddelbart kigger jeg på noget i denne retning: http://www.ebay.de/itm/Universal-6-5-tr ... 986wt_1396


12-1 via pladekædehjul kan fint fungere...36-1 er tæt på kanten af hvad GT1 kan, hvis den ikke løber 100%

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 11:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Og findes der færdige udgaver af dette... eller?
Hvilken sensor med 36-1 hvis nu 12-1 er bøvlet at hitte? Og det skal gerne være en "digital" sensor ala GT1, da boksen er en old school MS1, og jeg ville foretrække ikke at skulle bygge kredsløb til VR-sensor.

Trying to keep it simple...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 11:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Tillægsspørgsmål: Giver 4-1 mening (4-cylindret) - for det tror jeg godt at jeg kunne lave i hånden med rimeligt passende præcision.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 15:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
2 tænder kan sagtens gøre tricket, med fordeler vel og mærke.. jeg ved ikke om billederne stadig lever, men du kan da se hvordan jeg lavede mit under garagen og lada turbo.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 15:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
grydesvamp skrev:
2 tænder kan sagtens gøre tricket, med fordeler vel og mærke.. jeg ved ikke om billederne stadig lever, men du kan da se hvordan jeg lavede mit under garagen og lada turbo.


Jeg vil faktisk gerne VÆK fra 2 tænder - sådan et har jeg allerede, og det har tjent mig godt. Men jeg vil gerne af med fordeleren - bl.a. fordi jeg her i forbindelse med renovering har oplevet en løs rotor.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 15:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Triggerhjul giver kun mening hvis man vil køre wastet spark eller cop.
Et 4-1 hjul kan fungere til wastet spark, men man kan ikke bruge trigger return.
Og det kan være et problem i start øjeblikket.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11045

Ud over dette bruger Ms1 ikke de ekstra tænder til noget.
der dog en sammenhæng imellem indste antal tænder, og cylinder antal.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 16:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wildert skrev:
Og findes der færdige udgaver af dette... eller?
Hvilken sensor med 36-1 hvis nu 12-1 er bøvlet at hitte? Og det skal gerne være en "digital" sensor ala GT1, da boksen er en old school MS1, og jeg ville foretrække ikke at skulle bygge kredsløb til VR-sensor.

Trying to keep it simple...


Simpel;

GT1 sensor, find den diameter du vil have, og lav en 70grader lang kam der går høj 10grader før top, og falder 60 efter x2

Det kan du få til at fungere med en stållineal og en vinkelsliber.
Fungerer fint til fordelerbaseret.

4-1 er ikke en god størrelse. 12-1 er fin, 24-1 dum, 36-1 og op er enten VR eller rigtigt dimensioneret tandhjul-sensor kombination.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Henrik hvilken VR sensor ville du væge, altså til et 36-1 setup


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 20:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jakobsen skrev:
Henrik hvilken VR sensor ville du væge, altså til et 36-1 setup


Næsten hvilken som helst der passer. Dårligt svar måske, men jeg har ikke rigtigt rendt i en der ikke kunne komme til at fungere fint med det rette kredsløb bag den.

Så det kommer an på hvilket beslag du har, osv.

En afbrændt GT1 kan faktisk køre fint hvis du trimmer VR kredsløbet, så læser den den fint. (Så går der cheapskate i det jo...)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team