Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 apr 2025, 08:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Godaften folkens.

Jeg er ejer af en audi a4 1.8T, som der nu skal en ny motorstyring på. Dertil har jeg købt en igtig fin vems boks som nu skal monteres, men så starter "helvede" ligesom her ;) Vil rigtig meget gerne ha den vems boks skal erstatte den gamle, og alting ska kunne fungere. Har studeret ledningsdiagrammerne lidt frem og tilbage, og det ser ud til jeg får et problem med speedometer, da der kun går som jeg ser det,2 ledninger fra den originale styreboks, som styrer alt dette. Og for dem er lidt kvikke kan man regne ud, at 2 ledninger er for lidt, eller det noget jeg overser?? og en anden ting er så startspærren som den originale også har, om den vil få indflydelse på dette?

Mvh Morten

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Mit bud kunne være CAN-bus..

Titel:
Mester Medlem

Hmm nu har du jo købt den fine VEMS, men jeg havde nok i dit tilfælde valgt en FMJ som jo passer i dit originale el-net.
Flemming har jo lavet en del FMJ bokse til VAG.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja men FMJ har også været inde over mit budget et par gange, men havde desværre ikk lige 14k til motorstyring, og mente vems var et godt alternativ :)

Titel:
Mester Medlem

MortenS skrev:
Ja men FMJ har også været inde over mit budget et par gange, men havde desværre ikk lige 14k til motorstyring, og mente vems var et godt alternativ :)

Det er den sikker også :-) vi har en agu 1.8t kørende med en MS dog i en golf2, der var fmj også inde over bordet men blev også fravalgt pga af prisen.

Det er dog lidt nemmere i golf2 når der alligevel skulle laves et nyt el-net, det skal der jo helst ikke i din a4.

Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
MortenS skrev:
Godaften folkens.

Jeg er ejer af en audi a4 1.8T, som der nu skal en ny motorstyring på. Dertil har jeg købt en igtig fin vems boks som nu skal monteres, men så starter "helvede" ligesom her ;) Vil rigtig meget gerne ha den vems boks skal erstatte den gamle, og alting ska kunne fungere. Har studeret ledningsdiagrammerne lidt frem og tilbage, og det ser ud til jeg får et problem med speedometer, da der kun går som jeg ser det,2 ledninger fra den originale styreboks, som styrer alt dette. Og for dem er lidt kvikke kan man regne ud, at 2 ledninger er for lidt, eller det noget jeg overser?? og en anden ting er så startspærren som den originale også har, om den vil få indflydelse på dette?

Mvh Morten

Lad den orig motorstyring "tro" at det hele er som det skal være, så er der ingen fejl lamper der forstyrer dig under kørsel, mont så vems så den kan styre det du ønsker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Lad den orig motorstyring "tro" at det hele er som det skal være, så er der ingen fejl lamper der forstyrer dig under kørsel, mont så vems så den kan styre det du ønsker.

Er sku ikk fordi fordi jeg er mest bange for lamper der lyser, med mindre det alvorligt, men derimod speedo/omdrejnings tæller osv virker efter hensigten ;)

Titel: Vems a4t
Junior Medlem

Morten der burde ikke være noget Vemsen ikke kan styre i din bil.
Jeg mener ikke at speedometer signalet kommer fra styringen og omd. Tælleren er ikke noget problem bare brug p259 udgang 0 så virker det.

Da Vemsen har speed signal indgang kan jeg skrive en kode således at du kan bruge en udgang til speedometeret hvis det bliver nødvendigt.

Måske der er andre herinde der ved om speedometer signalet kommer fra styringen eller reed føleren på gearkassen.

Audi A4t 1997

/Peter

Titel: Re: Vems a4t
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
peter_jensen skrev:
Jeg mener ikke at speedometer signalet kommer fra styringen og omd. Tælleren er ikke noget problem bare brug p259 udgang 0 så virker det.

Da Vemsen har speed signal indgang kan jeg skrive en kode således at du kan bruge en udgang til speedometeret hvis det bliver nødvendigt.

Måske der er andre herinde der ved om speedometer signalet kommer fra styringen eller reed føleren på gearkassen.
Audi A4t 1997

/Peter

Kan ikke lige huske hvornår det skiller mellem, hall giver på gearkasse og abs blok der kommer med can-bus signal, til kombi ur.
Trækker du motorstyring af kommer den med 100% sikkerhed med en fejl lampe :!:

Titel: Re: Vems a4t
Medlem
Brugeravatar

VAG mekaniker skrev:
peter_jensen skrev:

Audi A4t 1997

/Peter

Kan ikke lige huske hvornår det skiller mellem, hall giver på gearkasse og abs blok der kommer med can-bus signal, til kombi ur.
Trækker du motorstyring af kommer den med 100% sikkerhed med en fejl lampe :!:

Den kører med hall giver i gearkassen, for har næsten lige skiftet den ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time