Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 apr 2025, 03:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2011, 16:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hej

skal hjælpe nogle venner med at starte en motor en B230FT motor op med en Rene T boks. Har ik selv set eller hørt bilen..

Den bruger orginal Lh 60-2 Svinghjul og orginal 1 volvo sensor. Så den er sat op efter det jeg vil mene skulle være rigtigt ! Svinghjulet er sat efter det her og med de samme wheel decoder settings
http://brickspeed.net/forum/showthread. ... 6#pid18016

Spark udgange har de prøvet Spark A og F-Idle. Bilen køre ca med 200-250rpm og giver fint RPM signal i MS. Når de så prøver at køre den i starteren er det som om den skyder forkert :S eller skyder i udstødnings takten og skyder ud af manifolden, Jeg må indrømme jeg ik aner hvad pokker der kan være galt, men har heller ikke selv stået foran bilen.

Der er leget med Spark Inverted Yes og No ingen forskel, Yes på Spark A udgang og No på F-Idle

Men jeg vil mene at når der er tænding eller gnist og benzin fra dyser, så burde der være rigtig god mulighed for at den vil ku starte eller køre bare lidt, boksen er på frisk firmware og ændret til 60-2.

Der er også monteret et Bosch 124 tændings modul, boksen er den nyeste fra rene af

Nogle kloge hoveder der evt kan komme med indputs


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2011, 18:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Er tændingstidspunktet kontrolleret med en tændings pistol ved starteromdrejninger????

Der er mange der får sat svinghjulet forkert.

MVH

morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2011, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nej kun som vist på linket :/ med de 2 manglende tænder ud for starteren. Men kan råde dem til at få fat i en pistol og se om den står hvor den skal.

Men burde den ikke stÅ rigtig hvis den står som på linket ? Og med de codebase settings?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2011, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Fejl fundet eller det siger de da :)

Rotor vendt en halv omgang forkert, hvordan de kan gøre det forstår jeg ikke.. Lidt ændringer med dyser skulle der os til og wupti så ku den starte :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team