Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej.
Er der evt. nogle der ved om der findes en bosch tps som erstatter den gamle bosch kontakt type?
Jeg har en porsche med motronik og er ved at montere MS.
Den originale tps (kontakt type) har nummer 0280120309 og jeg vil gerne finde en tps (potientometer type) med samme monterings mål, dvs. 70 mm mellem mont. hullerne og D aksel.
Håber nogle ved lidt om det og kan hjælpe med et nummer.
Mvh. Hans Jørn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

001 virker.

Du kommer tdog til at korte akslen, og flytte hullerne.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Når man laver det om fra den gamle type med kontakt på et BMW gasspjæld kan man tage et lille stykke fladjern (evt. kraftig karrosseriplade) man laver et hul i midten som akslen kan gå igennem, 2 huller der passer til de gamle huller i gaspjældet, og 2 som passer med den nye tps sensor. Så har man en "fiks" lille adapter

Du kan evt prøve at slå TPS sensoren op fra en e30 325i med automatgear fra 90-91 eller nyere, de kører med en sensor med både kontakt OG potentiometer, men svjh. er den hamrende dyr, derfor valgte jeg den anden løsning.

Mvh. Jacob.

Titel:

Hej igen.

Jeg har købt en 001 men jeg skal korte akslen af. næste problem er så at stikket vender ind imod manifolden, så jeg bliver nødt til at file en ny flad side på akslen, det kan lade sig gøre. men det ville jo være dejligt hvis jeg kunne finde en der passede lige på. jeg søger lidt mere og ellers må jeg igang med filen. :-)

Mvh. Hans Jørn

Titel:
Moderator

tjeck for rotation. Det plejer ikke være helt galt på de fleste kontakt-potmeter installationer.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time