Tobisen skrev:
Nej det vælter ikke ind med forslag:(
Arrh, nu må du komme lidt ind i kampen
Prøv at surfe lidt herinde, der er masser af snak om motorstyringer, både noget om hvordan man gør, men også en del om hvordan det ikke er smart at gøre!
Låsning af fordeleren er kun nødvendigt hvis du bruger intern hallgiver til at trigge med. Jeg tror så ikke der findes en fordeler med Hall til den bil, men men måske tager jeg fejl.
Alternativet er at du sætter et triggerhjul på krumtappen. Du skal som absolut minimum bruge 2 tænder forskudt 180grader(ikke 181, men 180!), og det er fint til et begynder projekt.
Derefter pelser du et tændingsanlæg fra en gammel Saab, Volvo, Opel, eller lign. med 7pins bosch og tag spolen med derfra. Det ræker et stykke tid, og koster ikke meget.
Du kan faktisk lave den med fast tændingsvinkel med en hallgiver, to tænder på krumtappen og så sættet fra en gammel opel, helt uden motorstyring.
Motorstyring kører dog en del bedre.
Derefter kan du købe en MS eller lign. og så er det bare at starte med at forbinde ledninger. Det er en stor mundfuld for de fleste den første gang, men hvor intet vover intet vinder.
Bare kom igang.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!