Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2011, 13:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hvem på sjælland går man til når man skal have indkørt en Subaru Forester 2006 2.5 Turbo.

Bilen er tidliger blevet chippet i jylland med standart turbo og anden udstødning, jeg mener at den der blev målt til 280HK.

Nu er der så efterfølgene monteret en anden udstødnings manifold.
Med det samme efter montering fik motoren så en tydelig mislyd ved fuld gas, der lyder mest en snerrende vibration.
En tuner fra amager har efter en prøvetur idag sagt at den tændingsbanker.

_________________
Nissan 200sx


Senest rettet af dykkerdahl 05 jan 2011, 11:37, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jan 2011, 17:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja skal man nok først finde ud af HVORFOR den banker, evt defekt leje, dog kan en utæt udstødningspakning imellem manifold og turbo godt lyde som banken...

Mener faktisk sådan en kører med ret god orginal motorstyring, som man kan få adgang til med rigtige software, så det på en EVO8.

Syntes jeg så i software at den også kunne gå på sådan en...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2011, 01:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Hej igen K-FINN

Vi tror ikke at det er et leje eller pakning der er gået, heller ikke en anden form for utæthed i udstødningen da det på ingen måde er den metal tik tik lyd som ofte kan høres ved revner i rustfrit mm.
Der er heller ingen mislyd ved tomgang og stigene/faldene belastning omkring 800 og 3500rpm.

Det kommer kun når spjældet åbnes helt op ved ca 3000rpm. hvor der kan laves tryk.
Jeg har kun prøvet at høre det over meget kort tid da det ikke er nogle rar lyd.

Bilen er ejet af en nabo her på amager, og jeg har har bare i dag fået en prøvetur for at høre denne lyd.
Mit første bud var også en utæthed, og en tuner ven fra havnen foreslog noget leje rasleri.

Til sidst kørte vi ned til et værksted der har erfaring med flere mærker af Japanske gade og banebiler.
Her blev der med det samme sagt Knock Knock og påpeget vigtigheden af et AFR ur i en tunet bil......!

Ejeren af bilen har nu været i kontakt med en Subaru kyndig person i Roskilde der vil forsøge at rette i mappet sammen med firmaet der har chippet den i Jylland...
:popcorn:

_________________
Nissan 200sx


Senest rettet af dykkerdahl 05 jan 2011, 11:38, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2011, 11:06 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
dykkerdahl skrev:
motor banker.


tændingsbanker?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2011, 11:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg mente selvfølgelig tændingsbanker :damn:

Jeg har rettet det i mit indlæg for at undgå fremtidige misforståelser.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 00:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
For lige at afslutte denne tråd, så viste det sig at det var en pakning mellem turbo og manifold der var revnet.....

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 16:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Heldigvis, kan man vel sige :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 17:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
dykkerdahl skrev:
For lige at afslutte denne tråd, så viste det sig at det var en pakning mellem turbo og manifold der var revnet.....


Ja det kan nemlig lyder ret vildt, hørte det på en celica 4x4 turbo.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team