Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 22:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 nov 2010, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg lurer lidt på, hvorfor den kan knalde og lave store sorte røgskyer i udstødningen, når den både står på fuel and spark cut, med basesparks 6 og cut 4?

Softcut står i 0grader med 0,0sek ved samme omdrejningstal som hardcut, burde jeg hæve softcut så den går direkte i hard?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2010, 20:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er jo fordi du kun cutter dele af det - 4 ud af 6 nærmere bestemt.
Hvis du skal cutte totalt, så er det 6 af 6...

Det var da i hvert fald det med IKKE at cutte det hele, som min kammerat og jeg brugte da vi lige skulle se om launch control og flat shift ku' gi' bulder, brag og ikke mindst flammer... og det ku' det så :-).

Tilbage til at cutte alle af alle, så var der ikke noget.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2010, 21:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hvor mange cylindre?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2010, 23:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 06:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Captain Slow skrev:
et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 08:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Runesm skrev:
Captain Slow skrev:
et godt råd,,

leg ikke med launch indendøre,

min fik en tur i en 1200 m2 hal.

det kostede mig en tur til doktoren sidste mandag, og jeg har stadig ondt i "høre apparatet" :damn:

:shock:

Henrik - 4 cylindre er der


Hmm....Prøv lige med et ulige antal tændinger, feks tag 5 ud af 7.
Det er ikke slemt som du har sadt det op, men hvis du feks skriver 3 ud af 4, så går det helt galt.(af gode grunde!)

Tegn tændingsrækkefølgen, så vil du se det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 09:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 09:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Ja det kan jeg godt se, så tænder man kun 1 cylinder konsekvent. Men det må bare være resterende benzin der bliver futtet af egentlig. Ikke at det gør mig noget, jeg undrede mig bare lidt.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 21:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wildert skrev:
Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?


Kommer an på hvad det skal bruges til.

Ren rpm begrænser på ikke alt for vildt køretøj kan det være fint at klippe det hele væk.

Men på grumt mange HK der er spændt vildt for, så går det ret så vildt for sig når du klipper 1000hk totalt og går direkte på max motorbremse, for et kvart sekund senere at gå direkte på fuld ydelse med et brag.

En traktortrækker kan slå sig selv ihjel på den måde. Der er det meget mere humant at nappe feks 30% eller måske 70% af ydelsen, end det er at slukke den fuldstændigt i 0,2sekunder. Når den kommer på er det med al slup i transmissionen i et skrald, plus at køretøjet er vildt nok at styre i forvejen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 dec 2010, 07:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Ahh... sgu nok derfor jeg ikke har mærket det store til min 100% begrænser :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team