Wildert skrev:
Så skal jeg lige forstå: Hvorfor ikke bare klippe fuldt?
Kommer an på hvad det skal bruges til.
Ren rpm begrænser på ikke alt for vildt køretøj kan det være fint at klippe det hele væk.
Men på grumt mange HK der er spændt vildt for, så går det ret så vildt for sig når du klipper 1000hk totalt og går direkte på max motorbremse, for et kvart sekund senere at gå direkte på fuld ydelse med et brag.
En traktortrækker kan slå sig selv ihjel på den måde. Der er det meget mere humant at nappe feks 30% eller måske 70% af ydelsen, end det er at slukke den fuldstændigt i 0,2sekunder. Når den kommer på er det med al slup i transmissionen i et skrald, plus at køretøjet er vildt nok at styre i forvejen.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!