Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 nov 2010, 19:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg havde computeren på en vens bil idag, han sagde den var lidt træg om at starte nu det var blevet kold, og at det ikke hjalp at røre ved gassen - så jeg ville lige give ham et skud mere benzin at komme igang på.

Det fik mine tanker igang, hans lille starlet 1,3 med std 4efte dyser har kun brug for 13% ase ved 16grader, hvor min gamle 2,0 16v med 630cc dyser har brug for hele 60%.

Nu skal det nævnes, at min ikke er blevet meget bedre til at starte, jeg tror jeg angriber det her lidt forkert - men kan det virkelig passe at man skal helt op i de procenter i ase?

Selv vores ms ved cranking er nær de samme - og med dysestørrelserne i baghovedet finder jeg også det en smule underligt.

Er det "normalt" at man kan komme ud for så store forskelle?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 19:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den starter fint, kører så lige 2-3sec, og så går den istå ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 19:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Billeder af indstillingerne:

Starletten
Billede

Saab'en
Billede

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2010, 20:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
K-FINN skrev:
Den starter fint, kører så lige 2-3sec, og så går den istå ?


Nu vi snakker starletten, det svinger lidt, nogengange tøffer den lige lidt, og går så ud, og andre gange skal den bare tørnes utrolig lang tid, før den halter sig selv igang.
Jeg har givet den en lille smule mere i cranking, og et par procent mere i ase, og efter det har han sendt mig 2 sms'er med, at bilen springer lige igang. Er forresten en turbomotor montering.

Men mit store spørgsmål vedrører saab'en. Den er fast hver gang, at den lige springer igang, men så går den ud, medmindre den er helt varm, så skal den lige tørne et par sekunder, og så starter den. Ved kold kan jeg oftest dog godt lige dappe på gassen og så holde den igang et par sekunder, og derefter kan den selv - så jeg tror jeg skal have taget meget af ASE'n på saaben. Men synes bare den kører voldsomt store procent-tal i ASE, efter at have set den starlet idag.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team