Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 20:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 sep 2010, 11:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2010, 08:16
Indlæg: 22
Hey
Som overskriften lyder så er jeg på udkig efter noget ledningsdiagram over min knastføler det er på den 170 hk 4agze, har fundet noget på club4ag.com men kan ikke rigtig se mig ud af hvad de forskellige ledninger er, andet end at de går i den org motorstyring hvor de i pinout er beskrevet som ''distributer'' alle sammen, nogen der kan hjælpe??
Ps. det er en MSll v.3


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2010, 12:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Skal du køre med DLI spoler og igniter ?
i såfald
Spark A skal til IGT
Spark B til IGD
I opsætning skal den stå til Toyota DLI

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2010, 16:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2010, 08:16
Indlæg: 22
Jeg skal køre de std spoler direkte på MS via de indbyggede tændingsmoduler da jeg ikke har det std tændingsmodul..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2010, 20:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
NE signalet er det med 24 tænder
hvis det er sådan noget du spørger efter.
Du kan tage låget af din styreboks.
Der står hvad der er hvad ved stik på printet.
Hvordan havde du tænkt dig og sætte det op..
Som dual trigger eller ??.
Har du link osv

Hilsen Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2010, 21:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Og vil mene du skal kigge på dette link.uden og vide det.

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... utors.html

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 okt 2010, 09:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Kunne det bruges til noget..Du blev lidt stille her

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2010, 19:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2010, 08:16
Indlæg: 22
Sorry jeg har ikke lige været på pc'en det sidste stykke tid, jeg har fundet en anden løsning da jeg kun havde 1 output til trigger på ms, så har lavet knast føleren om så det køre på kun den ene føler men nu er der så bare opstået et nyt problem. Hvis jeg tager knastføleren ud og sætter en boremaskine på så åbner dysser og den smider gnist helt perfekt og som den skal (ved ''høje'' omdr) meeen den køre ikke hurtigt nok på starteren til at den kan give et signal er der mon en løsning på dette?? kan man ændre noget i MS så den kan få signal ved lavere omdr.??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2010, 19:33 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2010, 08:16
Indlæg: 22
Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2010, 22:38 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 sep 2010, 08:16
Indlæg: 22
Kan det have noget at gøre med de 2 modstande der sidder i MS hvis nu den induktive føler ikke giver det firkant signal som MS skal have kan det mon være dem der skal indstilles for det har jeg ikke rodet med?? og hvor skal ocsilloscopet tilsluttes når dette skal indstilles??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2010, 19:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
ove lungskov skrev:
Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??


Det er fint med " 24 -2 trigger " løsningen, til DLI opsætning, men da det er knast hastighed du trigger på skal du skrive 12 -1 i wheel decoder settings, knasten render halv hastighed af krumtap. Trigger positionerne skal jo så passe til de tænder du har fjernet.

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Senest rettet af Mc Mekanikeren 16 okt 2010, 11:54, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team