Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2010, 22:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har stødt ind i det her problem med at når dyse tiderene blir længere falder min spænding, er det noget der er nogle andre der har prøvet før ??

Billede af log

Billede

Kan det være forket lavet ledningsnet, for svag 12v eller noget helt andet ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2010, 23:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Hvilket kvardrat er den / de ledninger du har trukket til dyser ?
Er den/de forbundet ordenligt til + ?

har du ordenlig stel på din Ms boks ?

en hurtig måde at teste ledningstykkelse er ved hjælp af en 50watt bil pære.. den skulle gerne lyse lige kraftigt om du tager + - direkte fra batteri eller over + på dysestik.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2010, 11:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Ved ikke på stående fod hvilken kvadrat ledning det er, har ikke haft tid og lyst til at kigge på bilen endnu, men inden fredag er jeg nok igang igen med at arbejde på den.

Har stellet MS boksen på indsunings manifolden på selve fuel railen på motoren. har brugt 4-5 af de kabler her som stel og de er selvfølgelig alle lodet på det 37 pin stik..

Angående pæren så skal jeg bare bypasse det relæ som for at lave konstant strøm, og så håbe på den lyser lige kraftig begge steder


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2010, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
nej det får du ikke noget ud af, dysetiden er så kort at pæren ikke vil lyse op, det kan kun bruges til at finde defekte ledninger, knækkede lodninger osv med.

dvs du bruger din dyse plus og tager så stel et andet sted..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2010, 13:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har desværre ik haft mulighed endnu for at se på kabler eller teste med lys :( Men kan et dårligt batteri være årsagen os ?

Batteriet er nemlig ik særlig godt.. sagt på en anden måde prøver man at køre i starteren 3 gange så er den så godt som død, så ved ik om det er forde batteriet ik kan klare den spænding der kræves når bilen suser afsted ? Kan nemlig se af tidligere logs fra nogle motoren siden at der var der ik det store spændings forskel..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2010, 06:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et meget dårligt batteri kan godt have skylden.
Hvis du har mulighed for at lade batteriet op natten over.
Afmontere laderen, og måle spændingen efter 2 timer.
Så kan du få en indikation på batteriets tilstand.
En træt generator kan også være en mulighed.
Der skal helst være lidt over 14 volt i spænding med kold motor

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2010, 12:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Har lige set min spænding også falder fra 13.1 helt ned til 11.6 alt efter hvor længe dysserne står åbne.

Steder hvor jeg ex. har 6000Rpm uden ladetryk og lav åbnings tid på dysser vil jeg typisk have 12.8v på boksen.

Strømmen + til motorstyringen kommer fra det samme "relæ og sikrings boks" som dysserne får sin strøm fra.
Måske forbindelsen mellem denne boks og batteriet er underdimensioneret

Jeg har originalt lednings net, kun udbygget med føler og el-blæser mm.
Nyt Varta silver batteri.

Jeg har også en lille 3x3x10 cm aluminium boks med stik som bliver kaldt DROPPING RESISTOR og som sidder før dysser på + siden, jeg vedhæfter et billede af den.

Kan den undværes og hvad laver den der?


Vedhæftede filer:
Dysser.jpg
Dysser.jpg [ 142.47 KiB | Vist 5607 gange ]

_________________
Nissan 200sx
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 dec 2010, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Så fik jeg sat vinter dæk på :D ja ved godt det burde være gjot en uge før hehe.. har os fået et andet batteri på brandford (Billig) 60Amp.. her er et hurtig log jeg har lavet, det har i vært fald ændret lidt på det, så tror jeg er på rette vej i vært fald :)

Altså at det har været batteriet der var skyld i mit problem, om så min generator os lige skal ha en upgrade det skal jeg lige ha kontrolleret :wink:

Link til download af log

http://uploading.com/files/32b8e5da/Log ... B23ET.xls/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team