Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Jeg har MS1 V2.2 med extra code på min saab. Den er under indkøringsfasen (er måske kommet 5% ud af indkøringsprocessen). Jeg er ultra amatør hvad det angår, så det tager noget tid.

Det giver selvsagt nogen lange start-tider fra tid til anden, og kombineret med at mit batteri har et år på bagen, så kan det ligepludselig ske, at den taber hall-signalet mens man tørner, i takt med at batteriet taber lidt juice.

Egentlig tørner motoren stadig fint dog lidt langsommere, men der er bare for lidt power til at megasquirt får et brugbart signal ud af det.

Af indgangsmods er der så vidt jeg husker kun lavet en ændring som er en 1k ohm's modstand fra ben 28 (+) til 24 (hallsignal ind) (som pickup). Dette lavede jeg, fordi jeg fik at vide at jeg skulle, jeg har en ide om hvad den gør, men ved det ikke helt præcist - udover at det skulle hjælpe megasquirt med at differere fra et hall-on til hall-off signal.

Kan denne difference blive for vag, i takt med at batteriet render tør for strøm - og hvis ja, kan det afhjælpes? Eller skal jeg ud og bløde for et nyt batteri der er med på løjerne lidt længere, indtil bilen er i en letstartet fase?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Nu kender jeg hverken til din boks eller din sensor.
Men plejer ms ikke sagtens at kunne trigge ved 5v bare ?
Det har jeg ihvertfald før haft rigtig god sucess med.

Titel:
Mester Medlem

-Pedersen- skrev:
Nu kender jeg hverken til din boks eller din sensor.
Men plejer ms ikke sagtens at kunne trigge ved 5v bare ?
Det har jeg ihvertfald før haft rigtig god sucess med.