Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jul 2010, 08:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Injector Opening Time (ms) (InjOpen) is the amount of time required for the injector to go from a fully closed state to a fully opened state when a 13.2 volt signal is applied. Since fuel injectors are electro-mechanical devices with mass, they have latency between the time a signal is applied and the time they are in steady-state spraying mode. Typically, this value is very close to 1.0 milliseconds.

Min mega squirt har for 4. gang tapt indstillingerne. så nu er jeg ved at justere alt ind igen.
Nu til spørgsmålet. når jeg sætter den til det andbefalede så kan den næsten ikke køre, den skyder op igennem indsugning. Når jeg sætter den til 3 køre den næsten normalt men det følles stadig som om den går mager.

Dyserne stammer fra en 84' Kadett GTE.

Resten er er sat som andbefalet og VE tabelen står som den plejer og ser meget normal ud.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2010, 09:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er eet eller andet galt. 0,8 til 1,2mS er normal værdi. 3 er absolut ikke normalt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2010, 11:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ja det var også min fornemelse.

Hmm... men hvad...???
Må igang med multimeteret og måle forbindelser og ledninger.
Der må være et sted hvor forbindelsen ikke er så god, det må jo næsten betyde at dyserne for for lidt strøm at leve af siden de ådenbart ikke åbner hurtig nok...

Men den kørte ellers perfekt indtil den gik i stå ved ødsted brugs.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2010, 11:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu håber jeg a jeg for tid til at måle på den i aften, men kom lige til at tænke på noget fra da jeg fik den startet igen for et par dage siden.

De volt som MS måler i real time display de skulle vel være meget præcis ikke??? Det skal lige siges at jeg ikke har målt det endnu.
Volt meteret i kabinen hviste ca 13,5-7V. og MS målte 14,7-8V. det er noget jeg skal have tjekket, MS er vel ikke så glad for at komme alt for langt over 14Volt??

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jul 2010, 16:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Nej MS er desværre ikke særlig præsis.
Min har siden dag1 målt en volt mere end, et multimeter der bliver kontrolleret jævnligt.

Det har noget med tolerencerne på komponenterne at gøre.

Men et billigt ur i bilen, der får strøm et andet sted fra, det kan man slet ikke regne med!!!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2010, 08:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ok, har lige været ud at måle lidt i pausen.

Måler 14,40V. fra tændings låsen
Og 14,45-14,5V på pintet og strøm til dyser og benzin pumpe m.m.
0,00-0,01V. spændings fald fra print til stel.

Hvor ville det næste gennem tænkte træk være at måle???

Hvad kan ellers gøre at begge dyser åbner forlangsomt??? (hver dyse køre på hver sin driver)
Jeg burde vel kunne måle åbnings tiden med et scop ikke???

Er der andre ting i justeringen på MS der kan gøre dette???

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jul 2010, 14:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
skop er vejen frem. Hvis din MS har fået mange klø med mange resets, og mange code mismatch, så bør nu nok eliminere en af årsagerne ved at geninstallere en code du ved har virket. (eliminering af fejl40)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jul 2010, 07:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Ja, den har fået mange klø igennem årende, sjovt nok så er det hvert andet år at den fucker programmet, sidste sommer kørte den perfekt. da jeg startede den op efter vinteren syntes jeg det føltes som om den gik lidt fed de første par dage men det gik sjovt nok over inden jeg fik computeren koplet på.

Skal lige have lavet et adapter stik til den ene dyse så jeg kan få dem målt.

Når den har disse perioder ønsker man sig næsten tilbage til et sæt karburatore, men når jeg plejer at få det til at virke igen med lidt hjælp så ønsker jeg ikke karburatorende mere.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team