Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2010, 22:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Efter en veloverstået sommerferie, har jeg fået gang i min Renault 5 GTT efter ombygning af ledningsnet mm.

Lige lidt data om bilen: Renault 5 GTT med EFI styret af MS V2.2 tændingen styres ligeledes af MS med single coil og originale tændingsfordeler. Hall giver og 2x60 takthjul.

Har tidligere haft en tråd kørende ang. reset da den var på rullefelt sidst, http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=23023&highlight=

Jeg har lavet hele ledningsnettet om, så alle kabler er skærmet samt andre forbedringer. Har flyttet tændings transistoren ud af MS boksen og bruger nu et 7 bens Bosch modul som sider helt ude ved tændspolen. Tændspolen er flyttet fra topetopladen ned til tændingsfordeleren.
Alle disse tiltag har umiddelbart hjulpet, da reset ikke forekommer mere.

Nu til de ting hvor jeg har brug for lidt hjælp.

Har været ude og rulle en del på vejen, for at få AFR til at passe.

Men når jeg skal til at indstille tændingen hopper kæden lidt af. Har læst dette tidligere indlæg, http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... st+control men uden at få helt styr på fremgangsmåden, indlægget er fra 2006 så ved ikke om det er sket noget nyt ang. indstilling af tænding siden.

Et andet problem som undre mig lidt er, når bilen står stille i tomgang i et godt stykke tid eller har været slukket i 5-10 min. efter kørsel, og man starter den igen går den meget magert. IAT er steget en del og når den kommer ned på alm. Temp. igen passer AFR igen? Har kalibrerer IAT med EasyTherm.

Jeg har vedhæftet min MSQ og et log, kan være I falder over nogle åbenlyse fejl.

http://dl.dropbox.com/u/3537303/Renault ... i%20MS.rar

Vedhæfter ligeledes nogle billeder så er det lidt nemme at skabe sig et indtryk. Det billede af scopet viser det støj som MS får ind på plus, ved ikke om det har betydning.
Har monteret EGT, og ved ikke helt om temperaturen er høj eller lav i forhold til belastning.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team