Efter en veloverstået sommerferie, har jeg fået gang i min Renault 5 GTT efter ombygning af ledningsnet mm.
Lige lidt data om bilen: Renault 5 GTT med EFI styret af MS V2.2 tændingen styres ligeledes af MS med single coil og originale tændingsfordeler. Hall giver og 2x60 takthjul.
Har tidligere haft en tråd kørende ang. reset da den var på rullefelt sidst,
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=23023&highlight=
Jeg har lavet hele ledningsnettet om, så alle kabler er skærmet samt andre forbedringer. Har flyttet tændings transistoren ud af MS boksen og bruger nu et 7 bens Bosch modul som sider helt ude ved tændspolen. Tændspolen er flyttet fra topetopladen ned til tændingsfordeleren.
Alle disse tiltag har umiddelbart hjulpet, da reset ikke forekommer mere.
Nu til de ting hvor jeg har brug for lidt hjælp.
Har været ude og rulle en del på vejen, for at få AFR til at passe.
Men når jeg skal til at indstille tændingen hopper kæden lidt af. Har læst dette tidligere indlæg,
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php? ... st+control men uden at få helt styr på fremgangsmåden, indlægget er fra 2006 så ved ikke om det er sket noget nyt ang. indstilling af tænding siden.
Et andet problem som undre mig lidt er, når bilen står stille i tomgang i et godt stykke tid eller har været slukket i 5-10 min. efter kørsel, og man starter den igen går den meget magert. IAT er steget en del og når den kommer ned på alm. Temp. igen passer AFR igen? Har kalibrerer IAT med EasyTherm.
Jeg har vedhæftet min MSQ og et log, kan være I falder over nogle åbenlyse fejl.
http://dl.dropbox.com/u/3537303/Renault ... i%20MS.rar
Vedhæfter ligeledes nogle billeder så er det lidt nemme at skabe sig et indtryk. Det billede af scopet viser det støj som MS får ind på plus, ved ikke om det har betydning.
Har monteret EGT, og ved ikke helt om temperaturen er høj eller lav i forhold til belastning.