Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jun 2010, 20:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Nu jeg er kommet lidt igang med at lege med megasquirt, så må næste trin jo nødvendigvis være lidt knald og brag.

Nu har jeg læst frem og tilbage og googlet lidt, og har fundet 2 oplysninger om et v2.2 board;
"Launch control works when the input (JP1 Pin4 for V2.2 pcb's or JS11 for V3.0 pcb's) is switched low from a switch on the clutch or brake. See HERE for a suitable circuit diagram, but use JP1 pin 4 for V2.2 or JS11 for V3.0"
fundet på http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#launchC

og

"A new launch control feature (secondary rev limit) is enabled through PTA7. This is pin 40 of the 68HC908GP32 microprocessor in MegaSquirt. It is sent out to X0 on the V2.2 MegaSquirt® board"
fundet på http://www.megamanual.com/DT.htm

Nu tror jeg så mest på den første, men er det der bliver ment, at hvis jeg bare steller JP1 pin4 igennem en 1k ohm, så går den i Launchcontrol?
Hvis nu jeg dropper den der clutch switch, skal den så bare ha' direkte stel, eller hvordan?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2010, 11:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg vil anbefale een eller anden form for conditioneringskredsløb. Det "hack" med stel direkte er lidt en invitation til problemer, da du smider et råt signal lige ind i hjernen på din MS. Men der er nogen der slipper afsted med det.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2010, 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Jeg har også lavet den første version, så man ikke skal have stel direkte ind. Selv om der skal et par modstande mere på osv. er det nu nemt lavet og virker fint.

Billede

Billede

Du skal dog ikke bruge JS7 på din 2.2


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2010, 17:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Pensl det lige lidt mere ud for mig.

Hvilket signal kigger MS efter på LC-indgangen?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2010, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Billede

Er det der fx nok, så megasquirt ser forskellen på 12v og 0v ved aktivering?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2010, 19:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg fandt et diagram der viste noget med en pullup, og nogle dioder, så den kunne se forskel på 5v og going-low, altså stel.

Jeg sprang det med dioderne over, og tænkte, at jeg kunne gøre sådan her istedet, hvor jeg bruger 5v fra 5v Vref, og så et skifterelæ der steller den;
Billede

Er det ikke måden på det, når man er en fumlefingeret mekaniker uden forstand på egentlig finelektronik? Eller sagt på en anden måde, ville det her virke?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2010, 04:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Nu har jeg lavet det på et par biler nu og det virker fint! Glem alt om direkte stel osv. Jeg har lavet et ekstra lille print ud fra det første til højre med en transistor! Det er pisse let!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jun 2010, 05:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Kaas skrev:
Nu har jeg lavet det på et par biler nu og det virker fint! Glem alt om direkte stel osv. Jeg har lavet et ekstra lille print ud fra det første til højre med en transistor! Det er pisse let!


1+

Glem alle de krumspring og lav "high" modellen i stedet, det er der virkeligt ikke mange ben i, og så virker det hele som det skal.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team