Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 apr 2010, 17:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Ja som overskriften siger så mangler jeg noget info om afr target i megatune.Kan se min afr target er slået til.
Men hvad så med den normale ve tabel.
Er noget forvirret over det.En der kan kaste lys over det
og evt link til info om det i megatune.
Har selvfølgelig kigget efter det.
Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 19:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg ville slå det fra.

Lav et base map så det passer istedet.

Hvis du har et godt basemap, så kører det.

Hvis du har et godt basemap, men forkert afr target, så retter ms din blanding til noget der ikke virker....
Hvis du har et forkert basemap, men rigtigt afr target, så kører den ringe i starten, og det bliver så bedre stille og roligt i takt med korrektionen kommer på plads.
Hvis du har begge dele forkert, såe....

hvis du har begge dele lige i øjet, så er korrektionen 1. og 1 x 1 er 1....

spørgsmålet er hvad du vil sætte targets til, og hvorfor, men først hvad du vil sætte VE til, og hvorfor.

Kun hvis du har perfekt base map, og perfekt target har du vundet noget, men kun så længe din sensor er i fin kondition. Skrider den, ja så følger hele opsætningen med.

KISS princippet er også god at følge her.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 21:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvis man nu laver en la-la ve-tabel som den lige kan tage gassen på, og så sætter den til at køre AFR-targets med korrektion, laver den så ikke permanente ændringer i VE-tabellen?

Så kunne man da på en tur på en time eller to få sådan riiimeligt brugbart ve-tabel, og så når det er den kan køre så som så, slå afr-target fra igen?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 21:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Måske i det område hvor du kører mest, men jeg vil mene at man med 1-2 timers mapning kommer MINDST (underdrivelse) lige så langt!
Basemappet vognen kan køre og køre godt på, kan man hurtigt finde frem til, det er mere mht enrichments der tager lang tid...
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 22:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Runesm skrev:
Hvis man nu laver en la-la ve-tabel som den lige kan tage gassen på, og så sætter den til at køre AFR-targets med korrektion, laver den så ikke permanente ændringer i VE-tabellen?

Så kunne man da på en tur på en time eller to få sådan riiimeligt brugbart ve-tabel, og så når det er den kan køre så som så, slå afr-target fra igen?


Nu kan jeg så spørge dig om det samme spørgsmål:

Million dollar question:
Hvad vil du sætte AFR targets til?

Du skal jo vælge en værdi der passer til din motor, så godt at softwaren kan regne sig til en VE der passer. Sætter du 13:1 ind et sted, hvor den skulle have været 14:1, ja så er det altså stadigt lige så forkert som hvis du sætter VE forkert. Ergo kompliceret måde at opnå status quo på.

Det er en sjov feature at nulre med hvis man har massive mængder tid, men NEJ NEJ NEJ og atter NEJ, det er IKKE en smart funktion hvor man kan download en generel AFR tabel, og vupti indkører bilen sig selv.
Det er en utroligt udbredt misforståelse.(som ikke kan dø)

Med en erfaren chauffør og erfaren mapper, så tager det 20minutter at nå et base map der er langt mere præcist end AFR targets kan ramme,

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2010, 22:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Man kan så sige at hvis du har erfaring nok til at fastlægge en AFR tabel der er som motoren forlanger, så kan autotune godt skabe den VE tabel der sørger for at ramme den AFR tabel du har specificeret.

Men sart mht delays, og følsom overfor den kørestil der bliver lagt for dagen i autotune øjeblikket.

Hvis du kan lakere din bil med klarlak i hånden, hvorfor så bruge en kalkkost til basefarven?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2010, 08:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hej Henrik.
Jeg takker for svar.
Vil se om jeg på et tidspunkt kan blive lidt klogere
på det punkt.
Hilsen Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team