Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

kan vacum/tryk slangen til map sensoren i megasquirt blive for lille i indvendig diameter :?:

jeg har brugt det silicone vacumslange som turbomotor sælger, det er vel ca 3mm i diameter.

jeg syntes nemlig at når men puster i et stykke på en god meters penge så er der en del modstand i det.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
m power skrev:
kan vacum/tryk slangen til map sensoren i megasquirt blive for lille i indvendig diameter :?:

jeg har brugt det silicone vacumslange som turbomotor sælger, det er vel ca 3mm i diameter.

jeg syntes nemlig at når men puster i et stykke på en god meters penge så er der en del modstand i det.

Nu ved jeg ikke hvor godt silicone slange er, men jeg har brugt
pneumatik slange med Ø3mm indvendig. og så med silicone stykker i begge ender. tager lige og varmer pneumatik slange op i begge ender med en ligther, så der kommer en krave, og så på med et stump silicone slange, og en slange klemme.
problemet med sådan et stykke lange silicone slange er vel, det let knækker/kolapser et eller andet sted, og så ser MS ikke det rigtige tryk/vacum.
tror ikke det er de Ø3mm der er et problem, har læst et eller andet sted, vis folk har problemer med et ustabil map signal, at de montere et benzin filter før map sensoren. sådan et benzin filter fra en gamme knallert.
Og der er hullerne skisme heller ikke store i.

Titel:
Mester Medlem

Jo stører flow du har igennem en slange, jo stører tryktab, men da der intet forbrug er af luft i ms, ser jeg ingen problem i en 3mm slange, jeg har ikke stødt på problemmer med denne størrelse slange til ms..

Mester Medlem

syncroGT skrev:
m power skrev:

Nu ved jeg ikke hvor godt silicone slange er, men jeg har brugt
pneumatik slange med Ø3mm indvendig. og så med silicone stykker i begge ender. tager lige og varmer pneumatik slange op i begge ender med en ligther, så der kommer en krave, og så på med et stump silicone slange, og en slange klemme.
problemet med sådan et stykke lange silicone slange er vel, det let knækker/kolapser et eller andet sted, og så ser MS ikke det rigtige tryk/vacum.
tror ikke det er de Ø3mm der er et problem, har læst et eller andet sted, vis folk har problemer med et ustabil map signal, at de montere et benzin filter før map sensoren. sådan et benzin filter fra en gamme knallert.
Og der er hullerne skisme heller ikke store i.

kvaliteten er ret god på det silicone slange, jeg tror ikke det kan kolapse/knække.

det er ca 8mm/3mm så der er en del gods i det.

skal have golf 2 projektet op til henrik gm en af de nærmeste dage for at blive kørt ind, så det er jo med at have styr på sagerne :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Tror heller ikke at det betyder noget. Så længe man ikke montere T stykker til ladetryksur, e-boost osv. Men det ved en "fagmand" som dig jo alt om. Det bliver da spændende om projektet kommer til at give et tilfredsstillende resultat, hvad er målet?

Titel:
Mester Medlem

JDJ skrev:
Tror heller ikke at det betyder noget. Så længe man ikke montere T stykker til ladetryksur, e-boost osv. Men det ved en "fagmand" som dig jo alt om. Det bliver da spændende om projektet kommer til at give et tilfredsstillende resultat, hvad er målet?

jep :D

der findes ingen T stykker på bilen , jeg får gåsehud når jeg ser folk bruge det :wink:

pt sidder der en gti 16v benzinpumpe i golfen, så det er nok den der sætter grænsen.

men ca 300hk burde være muligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvad skulle problemet være med t stykker til trykur osv.
Kan ikke lige se det ??

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
martin høj skrev:
Hvad skulle problemet være med t stykker til trykur osv.
Kan ikke lige se det ??

Sådan et trykur virker jo i en eller andet form som en ekspansions beholder, det kan vel i større eller mindre grad forstyre signalet til map sensoren. Jeg vil mene det mest sikre er at have en slange der går direkte til mapsensoren, hvorimod der jo godt kan sættes T stykker på den til ladetryksure, boost controller osv.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ville kunne forstå hvis det var til boost control.Men ikke til ure.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
3mm eller 8mm, 1 bar er 1 bar:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time